AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.760

Vilka här planerar att beställa en M3 E92?

Sida 1 av 4
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Sitter själv med och specar bilen. Tycker att den är snålt utrustad i grundutförande. Svagt att EDC och skinn inte är standard.
Hur har ni tänkt era eventuella specar?
Jag planerar att få bilen levererad våren 2008 så man kan få med DSG-lådan. From mars produktion ska det gå att få enligt förhandsrykten.

Mvh

Jonas
BMW-Jonas:

Efter att räknat fram och tillbaka med options listan så måsten ha uppe i 158.000 exkl SMG och fälgar.

Visst några saker kan man säkert ta bort från måste listan men minimum är säkert 120.000+bil+smg

Tvecksam om man vill köpa en så pass dyr bil och sen inte ta med det man gärna vill ha.

Eller så blir det som förra gången köper en bil med låga mil ett år efter och hoppas på att första ägaren tar den stora smällen.

Visst man får inte speca bilen själv......tog precis ut en ny bil med nästan all utrustning.

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Jag kommer också upp i liknande summor. Precis som du säger så känns det halvdant att snåla in några tusen här och där när man ändå pratar så stora summor. Risken att man ångrar sig lite efteråt.

Jag kommer nog plocka på det jag verkligen vill ha och anser att bilen kräver i utrustning.

Mvh

Jonas
Jag planerar också att beställa så man får den nya växellådan. Min blir nog hyfsat fullutrustad, när man ändå är uppe i 800' för det "nödvändigaste" så spelar inte 100' till för att verkligen få den bil man vill ha så stor roll tycker jag :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
jag kommer också nog att göra en beställning dock början av 2008 och då ska allt va ikryssad, ingen ide annars =)) förutom fälgarna iförsig som jag inte tyckte om, där kommer några eftermarknadsfälgar att beställas. räknar med runt 850 allt som allt.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Vad tycker ni om aktivstyrning till M3:an???
Vilka kommer att välja bort Carbonfiber-taket till förmån för sollucka?

Mvh

Jonas
Aktivstyrning finns ju inte som tillval till M3an? :)
bu
193
burner
M2 lci -18
Oj verkar som en del sitter med lite för mycket pengar här =)
Själv skulle jag nog byta bilmärke tyvärr, när man ändå är uppe i dessa summor så skulle jag lägga till lite mer och köpa en Ferrari men de kanske är bara jag det =) Men nya M3an verkar dock som en underbar bil på alla sätt.. så svårt val ändå. En gång BMW alltid BMW brukar de heta =)

/burner
bmw förlorar verkligen kunder på att komma så sent med sin dsg-låda.. dem felsta tycks vänta på den
burner: Driftskostnaderna på en ferrari är ju av ett helt annat slag jämfört med M3an
bu
193
burner
M2 lci -18
Jo jag vet att en Ferrari kostar en massa förutom inköpet. Men kul bil att äga någon gång i livet i alla fall. Men BMW sitter hårt om hjärtat skall ni veta.. skulle inte vara fel med nya M3an som åretrunt bil och en najs Ferrari som sommar bil =)

Heta drömmar från jobbet de här =)

/burner
Lars Jakobsson
Själv sattsar jag på R8:an istället...bra mkt snyggare!

En M3:a som kostar runt 800? nä, så dum är jag inte!
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Kan bara hålla med, för dom pengarna finns det många roliga bilar.

Johan gbg
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
t.ex porsche 997 turbo lätt begagnad :-)
Kul att någon nämde begreppet "driftskostnad" när det skall specas och beställas ny BMW för 850kkr :-))
Bara värdefallet de första 2 åren för BMWn torde motsvara ett antal servicar till en instegs Ferrari som sjunker relativt blygsamt i pris och därefter blir lite kultig efter några år.

Fast någonstans skall ju gränsen gå och vill man ha en M3 så...
Bruksvärdet och servicenätet är aningen mer utbyggt om man säger så :-)

Om jag haft råd hade jag valt en 997 Carrera S alla dagar i veckan framför nya M3:an, men det är ju jag det :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag avvaktar med att ge mitt omdöme om nya M3:an tills jag fått chansen att ratta. Rattar R8 om några veckor - det ska bli kul att jämföra. Men 850 000 kronor för en M3 känns, spontant, allt för mycket. Jag menar E46:an började på 525 000 kronor. Det är en ganska stor skillnad...

Det verkar som att en hel del faktiskt valt bort kolfibertaket vid beställning. Lite oväntat, men kanske säger endel om vilken typ av människor som köper M3:or och vad dom främst ska användas till?
nya m3:an börjar ju på ca 650 000 kr ... kanske lite klent utrustad men ändå... rs4:an är ju mkt dyrare
Om det nu är så att man ska beställa en ny M3:a, varför sitter man då och kryssar i utrustningslistan så att bilen blir så tung som möjligt? Är det inte en fullutrustad 335 man ska ha egentligen då? Det känns som att ni inte riktigt har fattat det här med M3... Fast det är ju bara vad jag tycker då förstås. :-)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
mr 328// är tydlgen vindögd;)

Jag köper inte en M3 för att åka på bana. Jag ska använda min bil och vill då ha den utrustning som jag anser vara viktig. Vore jag intresserad av bankörning så skaffar man en bil för ändamålet och ingen kompromiss.
Min bil skall gå som bruksbil och då vill jag inte sitta i ett "naket" skal för 648tkr för att spara 2/10 på ett varv på Gälleråsen.

Sen går det inte att jämföra med en Ferrari. För det första så får man gå tillbaks till 2000-2002 för att hitta en för samma summa. Då pratar vi 360 dvs den förra modellen. Sen har jag behov av fler sittplatser än två. Då måste ytterligare en bil införskaffas. Det finns en viss trygghet med att köpa nytt. Man slipper oroa sig för driftstörningar, tidigare ägares handahavande av bilen osv osv...

Varför beställa en kolfibertak som inte är estetiskt tilltalande. En besparing på 5 kg, visserligen högt upp på karossen men ändå. Ska inte ut på bana och blir det så någon gång så skiter jag i om bilen är några 10-delar långsammare ett varv runt. Helst hade jag velat ha ett vanligt tak men det går för tillfället inte.
Min "byggda" bil hamnar på 773tkr. Min gamla M3 på 612tkr. En klar skillnad i pris men då har jag kostat på indviduallack, Indvidualstereo och lite fler options som inte fanns att tillgå 2003.

Mvh

Jonas
Det enda alternativet jag funderar på just nu är en 997 Carrera S, men det känns som att effektundertaget jämfört med M3an är lite väl stort (355 vs 420). Jag vet inte riktigt vart bomis har sett en 997 Turbo för 800k, själv har jag bara sett för ca 1.3M. Om det är någon som har andra bra förslag för 800-900tkr så får dom gärna berätta, dock inte bilar som är äldre än 2-3 år

I övrigt håller jag med det BMW-Jonas skriver om att den nya M3an inte är en banbil, fast jag tänker nog behålla kolfibertaket iaf :)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
angående driftkostnader så kan jag bara tillägga att min polare har en Gallardo och han har lägre Försäkrings premie än vad jag har på M3an. Sen så håller sig en Ferrari och bilar av denna kategori värdet mycket bättre än vad en Bmw gör, efter 3 år så sjunker jo en Bmw till hälften ungefär så skillnaden i Drift är nog lika stor mellan dessa bilar om man räknar in allt i det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.