|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Har alltid varit en trogen Audi entusiast men känner att det är dags att gå över till BMW, måste vara tyskt =) Har tittat en hel del på E90 325i men eftersom jag är newbie på BMW har jag dålig koll på utrustningspaketen. Kan nån visa en länk el. liknade där det står vad alla paket innehåller? T ex advantage paketet, komfort paketet, dynamic paketet och plus paketet. Tack på förhand! | |
|
Hej. Gå in på www.bmw.se och klicka dig fram där. Finns både tjänster som bygg din bmw där du kan se vad paketen innehåller eller så finns både utrustningslistor och prislistor osv. om du går in på 3-serien. Länk Mvh Johan |
|
|
Länken gick som jag misstänkte inte dit jag ville, så du får klicka dig fram själv.. men gå in på bmw.se så hittar du nog det lätt! Mvh Johan |
|
| Tack för tipset. Där har jag iofs varit men den sidan där man bygger på var så krånglig. Vill se paketen uppradade med dess innehåll. | |
| Ja, det är synd att anpassningen av den svenska BMW-sidan till internationell standard inneburit bl a att det numera är ruskigt svårt att se vad paketen innehåller och kostar, tidigare var det strålande enkelt ( kanske för enkelt att se hur dyr bilen blev?) | |
|
Ladda ner denna: Länk eller denna: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Frta02, har du tänkt köpa en helt ny bil eller en begagnad? Paketen har genomgått smärre ändringar sedan E90 lanserades och de är inte identiska över alla motoralternativen. Är du ute efter att köpa nytt hittar du all info i ufo:s länkar, speciellt den andra. | |
|
Ufo: Tack för länkarna. Där står det ju faktiskt. Nockenwelle: En beggad tänkte jag, typ 05:a. Jaha, vet du vilka förändringar som gjorts? Xenon är viktigt för mig, ingår/ingick det i ngt paket? |
|
|
Det är inga stora skillnader, men ett exempel är att larm ingick i komfortpaketet när jag skrev på för min 330i, men därefter utgick det ur komfortpaketet. Xenon ingick i alla fall i dynamic-paketet för 330i när jag köpte. Å andra sidan fanns något paket som hette advantage plus (eller något liknande) som inte fanns till 330i. Tyvärr har jag inte kvar listan över utrustning från dec 05 (likadan som i ufos andra länk). |
|
| Tack grabbar för svaren. Hjälpte massor! nu är det så att jag har hittat exakt två bilar jag vill ha men ingen av dom har xenon. Går det att konvertera? I så fall var? Pris? Då menar jag hela strålkastarsatser, inte "fake" xenon. Ringde BMW o kollade, säljaren visste inte riktigt men sa att det skulle kosta mer än det smakade. | |
|
Frta02: Så dåligt av en säljare att svara så. Vad vet han vad man vill betala för att bilen skall ha Xenon!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.