AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
996

Hur petig skall man vara?

st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Har precis fått bilen tillbaka, har varit lack/plåt.

Jag hade 2st skador på höger sida en buckla på vardera dörr.

Storleken på bucklorna var ungefär som hålet på en toarulle.

Jag är hyffsat nöjd med själva lackeringen men plåtarbetet sisådär....

Om jag sitter på huk vid framskärmen och "speglar" dörrarna så ser jag exakt vart skadorna har suttit, plåtens "struktur" är lite vågigare, skadorna var ju inte speciellt stora borde man inte kunnat få till det lite bättre nästan osynligt eller?

Orkar man åka tillbaka??

Jag förstår att det är svårt att komentera detta när ni inte sett hur det ser ut.

Men vad är era erfarenheter?

Kan tillägga att lackfirman är en "proffsig firma" med bra ryckte vill dock inte hänga ut ngn.

Tacksam för svar

//Danne
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag skulle inte godta detta! Åk tillbaka och prata med de!

Blogg:M3Länk
Re
111
Rert
e39 523
Om du tycker det är värt att bråka om så gör det, du ska få vad du betalat för
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Vet att man får reparationerna av bucklor helt osynliga med rätt modern teknik & kunnig person. En av mina kusiner har sysslat med reparation av plåtskador & vindrutor, så det ska inte synas något när man speglar plåtytan efteråt vid proffsigt utfört plåtarbete.

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åk tillbaka, be killen följa med ut, visa vänligt vad du funnit och fråga dem om de inte kan kika på det igen. Vänlighet och tydlighet kommer man långt med.
Mvh
ASken
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
hade åkt tilbaks direkt,o frågat om han skulle villja att det såg ut så här på sin bil efter inlämning.kvacksalvare...
skulle göra som asken, be vänligt men bestämt..

om dom då skulle sätta sig på tvären skulle jag dock börja bråka.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Är det bara jag som har en känsla av att många firmor stressar jobben, är allmänt lojja och hoppas på att kunderna inte märker nått. Har nyligen erfarenhet av en etablerad lackfirma, dyrt som f-n, men ändå fick jag åka tillbaka 2 ggr bara för att dom slarvat med monteringen. När man som novis lätt ser felen så börjar man undra vart deras yrkesstolthet har tagit vägen egentligen.

Skiter en del hantverkare fullständigt i resultatet eller hur funkar det?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det händer alltid när vi har bilarna på verkstaden. Håller mig så mycket så möjligt borta från verkstäderna. Alltid är det ngt som inte stämmer, eller som måste göras om, eller så fixar de en repa i lacken.

Har helt slutat att lämna in min mors Polo på service till 900 DKK i timmen, då det bara är strul med dom....

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
kl
69
kleppan
540 94:a sedan.
Ähh ta lackfirman rakt upp o ner o fråga om det e en praktikant som gjort jobbet...
Skall man få nåt lagat o fixat skall det göras ordentligt... Tydligen e dom inte så proffsiga som dom påstår då. Vill dom nu inte fixa till detta så hänger du ut dom... Men ge dom en sjans först, alla kan ha en dålig dag på jobbet, även bilplåtslagare...

co
1.144
coldhex
BMW M135i
ja just repor i lacken är ju en klassiker, mer en regel än ett undantag känns det som, tyvärr kan jag inte meka med bilar så det är bara att acceptera en repa då och då för man orkar ju fasen inte klaga hela tiden.
st
87
sthlmopen
325 Touring m-sport -07
Fick tillbaka bilen efter en "reklamtion" denna gång hade man lackat hela sidan istället för bara dörrarna, fördelen var att skillnaden på nyansen blev minimal vilket var bra, dock är det lite mindre klarlack där man duschat över kanter etc.. och tråkiga lackskarvar....
och tyvärr så var inte mottagandet det bästa heller, utan jag skulle vara glad för att dem hade lackat den igen.. "-vissa blir ju aldrig nöjda" fick jag även höra.... Ja jag erkänner att jag är petig sådan är jag.

Vände mig till denna firma då jag hört bra om dem, men oj så fel man kan ha, dem har säkert gjort ett bra jobb ngn gång men inte med min bil, NEEEEJ
jag kan varken rekomendera dem eller själv vända mig till dem igen möjligtvis om jag skall lacka om en gammal rostig cykel ram..
Jag har däremot riktigt bra erfarenheter ifrån Sollentuna Billackering dit vänder jag mig nästa gång, så dum att jag inte gjorde det denna gång, hoppas det ej blir fler gånger:)

Mvh Danne
Tennisbilen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.