|
|
|
|---|---|
|
Okej, har nu haft min pärla några dagar, och kan inte säga annat att jag är totalförälskad i bilen -väntar på kontrollbesiktning av bilen nu på tisdag så jag kan köra lagligt i fortsättningen. Mitt problem är dock att hastighetsmätaren strular -ibland fungerar den, ibland inte... Jag förmodar att kontakten till mätaren måsta ha glidit ur under transporten till sverige -min kompis nere i tyskland har aldrig haft problem med mätaren varför jag är säker på att problemet uppstått efter att han lämnat över bilen till transportfirman som hämtade hem bilen. Trippen, varvräknaren och allt annat fungerar som det ska, även hastighetsmätaren från och till... I var fall, det jag undrar är följande; Var sitter kontakten till hastighetsmätaren -är den svår att komma åt!? Antar att problemet borde gå att lösa genom att fixa glappet... Tack på förhand! / Anton | |
|
Hej! Jag hade samma problem på en 323i där satt givaren på bakaxelklumpen och där var det glappkontakt, vårt testa om det sitter lika på Z3 så gör ett besök under bilen. Försök att fixa det innan besiktningen annars blir det en "2:a". Mvh Kent. Min bil Länk |
|
|
Sitter givaren på bakaxelklumpen!? Jag som trodde den satt under färddatorn någonstans... Hur kommer man åt givaren då, går det att fixa själv, eller måste jag rulla bort till verkstaden..? Vore rätt bra om jag fick det fixat idag då besiktningen är imorgon bitti... Mvh Anton |
|
| Det var så på 323i inga problem komma åt den om man lyfter bilen kör in i en GDS hall värt att kolla om det är lika på Z3. Men den hade ingen dator så det möjligt det sker elektroniskt på annan väg när dwet gäller Z3. Mvh Kent. | |
|
Kolla på länken (punkt 11), nu tog jag bara och kolla på en coupe 2,8 men skulle det inte stämma så aär det bara att ändra kriterierna. nått. Länk Mvh |
|
| Min hastighetsmätare dog korta stunder vid 2-3 tillfällen under 2004-års säsong. Men efter det har det aldrig återkommit.... | |
|
Okej, nu har jag fixat problemet... Får hålla tummarna att det håller - i var fall fram tom besiktningen imorgon =) Jag hissade upp bilen, och givaren satt mycket riktigt på bakaxelklumpen men problemet var en spricka i kabeln som är dragen till givaren - jag skarvade till den och efter det har mätaren fungerat..! Tack så jättemycket för era råd!!! Mvh/ Anton |
|
|
Sådär, fixade besiktningen feiint UA! Nu är det bara att ställa på skönheten! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.