|
|
|
|---|---|
|
Har ögonlock på min 325 -88 som sitter på var å varannan e30 och i fordonskontrollen tyckte man att de skymde parkerings ljuset. Aldrig vart ett problem på besikningen på nån av mina tidigare bilar så jag ställde mig frågande så klart. men vad vet jag? En kompis till mig frågade vaddå är dom inte tyv märkte ? självklart förstod jag inte vad han menade, men han trodde att de var Tyskt eu godkända. hm, nu undrar jag om det är någon som vet något mer om det här och om det nu finns nån som eventuellt har ett intyg för detta? Mvh Anders | |
|
jag visade upp tuv godkännande papper vid en flygande på min dåvarande 328 e36 de där gäller bara i tyskland tyckte han, fick 2:a på d på tonade rutor angeleyes för blåa m.m hittar du inget mer då frågade ja snällt, ja jobbar på ackrediterad bilverkstad släcker 2:orna på måndag utan att röra bilen, gissa om han vart sne =) |
|
|
I sverige får man inte ha angelsyes om de inte har rätt märkning och det har inte jag hittat några, Lika med ögonlock. Polisen kommer nu att få bilprovningens fordonsböker digitalt till maj. Detta gör att det är enklare för dem att kolla upp vad som är godkännt. Vilket kommer att leda till mer 2:or vid flygande besiktning, Blir det tjafs så söker de bara i datorn och där står det svart på vitt. |
|
| Begåvat att säga det där om att du själv kan släcka tvåorna, speciellt om din chef läser detta. Eller han inte är så rädd om sin acreditering? | |
|
Håller med. Pontus du ska nog inte snacka för mycket. Sånt kan få tråkiga konikvenser för dig, alla poliser är inte så dumma som de ser ut. Har de stoppat dig har de alla uppgifet om dig b.l.a vat du jobbar. Hoppas du har tur och slipper undan. Inte kul och bli av med jobbet. |
|
|
Pontus, din kommentar var givetvis inte särskillt genomtänkt men... ibland kan man bara inte hålla käften. (Har viss förståelse) ler... Besiktningsreglerna för vilka ändrigar av olika saker är tyvärr rätt knasiga. Bilhobbyn är en viktig komponent i vissa framförallt unga människors utvecklingen. Hur många motorintresserade ungdommar blir inte bilmekar etc. Det behövs fler teknikintresserade ungdommar, alla kan inte bli programmledare på ZTV E |
|
|
är många år sen nu detta hände, har även bytt arbets plats, ja tyckte att ja inte kunnit kommit på en bättre kommentar faktiskt, den där polisen va väldigt ökänd för att terorrisera stylade bilar i det området, o i det distriktet befann ja mig sällan dvs nästan aldrig detta hände på en cruising =) polisen ifråga åkte dit för en rattfylla vid senare tillfälle men det e ju en annan 5:a spårar ur lite detta iaf... |
|
|
Pontus inte meningen och hacka på dig. Men det vore tråkigt för en sån skitgrej. MVH Simz |
|
|
Pontus inte meningen och hacka på dig. Men det vore tråkigt för en sån skitgrej. MVH Simz |
|
|
Bilprovningen och polis/bilinspektör jobbar efter två olika kontrollprogram med olika förutsättningar och bedömningar. Polisen kan i princip anmärka på allt som inte följer lagen, exempelvis när man täckt någon del av ljusöppningen på en föreskriven strålkastare. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.