AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.015

byta insugspackningar v12 m70

ba
16
ba81
750ial-89
318i-88
mycket jobb eller?
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Nog är det en del. Bra mycket ska loss och en hel del att hålla reda.

Arbets beskrivning nedan.

Länk

Fixes --> Engine --> Intake Manifold (V12)

ba
16
ba81
750ial-89
318i-88
Hej, tack för länken. Skall kolla på det.
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Det tar inte längre än ett par timmar om man har långa förlängare och ledhylsa på lilla spärrskaftet. Se till att ha bra belysning och en magnetstav till hands så går det fint!

MVH Robban B
Paap Reeder
Har du redan köpt packningarna? På powerbörsenhar några funnits till salu. Jag har sett dom och de är helt ok ... men jag behövde dom inte.

Han ville ha ca tusingen för 4:a vill jag minnas.
Du kan använda sökfunktionen om han intre tagit bort annonsen.
Fanns i en söderförort.

MVH /// Paap R
Paap Reeder
... satsa direkt på en Kamasa 1/4" minst 300 mm långt förlängningsskaft till 10 hylsan.
Dyrt men snabbt.

MVH /// Paap R
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Jag har också en uppsättning som är fräscha som jag inte behöver om du inte redan köpt.

MVH Robban B
Paap Reeder
... nu var vi snabba Robban.

Har du så fina ok som jag?

MVH /// Paap R
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Jag kapade 2 minuter med Ampro-satsen jämfört med förra gången med Kamasas:)

MVH Robban B
Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Lika fina men inte lika röda Paap:)

MVH Robban B
ba
16
ba81
750ial-89
318i-88
tack för alla svar boys
Paap Reeder
... håller med men just då fanns typiskt nog bara röd ok-färg kvar på Mekonomen ... och det kliade att få ihop dom.

MVH /// Paap R
320-325
kan man inte skära ut insugspackningarna själv i packnings matrial?

V12
Paap Reeder
Nu är det inte vanliga packninga rutan o-ringar som har en speciell form i ett spår som ser ut som en krockad siffra 0.

Att få ur den gamla o-ringen ... är "jävligt svårt" utan att det blir skador i spåret.
Man bör ha tillgång till en automatisk planfräs annars går det inte. Sedan skall den nya o-ringen limmas dit ... Ja ... du förstår ... man har lessna t långt innan dess!

Det andra alternativet är att smacka dit utskurna planpackningar på båda sidor om originalpackningen.
Kommer säkert att hålla ett tag men det är nog lika bra att skära ut 4x2 + 4x2 i reserv närm an ändå skär till dom.
Personligen tror jag inte på det alternativet ty miljön är otroligt tuff i detta värmeinferno som en M70 är.

Tror att dom nu är uppe i 4x1500:- på BMW ... och dom finns inte att köpa på OKQ8!

Hade det fungerat med vanligas planpåackningar hade munchen säkert monterat dessa istf nuvarande lösning.

MVH /// Paap R
320-325
ajaj segt.. synd. ifs så finns det packnings matrial som tål långt mer än vad det blir värme i inuget. tror jag har en karta som tål 600grader. och har man det vid insuget så har man andra allvarliga problem. men jag håller med m70 är alldels för varm. men man kan göra mkt slav göra innan man hostar upp 6000kr i insugs packningar faktiskt. himla synd att det så special där och så svrårt.

mvh Johannes

V12
Paap Reeder
... jag vet att ngn på AP har använt ett lim eller annan pknmassa till sina insug.

Glömt vem det var.

MVH /// Paap R
mi
372
mick 750
750i -91
316 -87
Jag har tätat mina packningar med Wurths Limmar och Tätar. Över ett år senare nu och inga bekymmer.. änn..
Säkert finns det fler som kan ge tips om vilka lim som funkar..?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.