|
|
|
|---|---|
|
Hej, är utelåst ur min 520-88. Nyckeln fungerar inte, har varit någon form av alarm tidigare men jag har ingen dosa, och det har fungerat perfekt. Krossade lilla sidorutan i bakdörren, men det går ej att öppna via knappen eller själva handtaget på insidan... Är någon form av larm dörr spärr lås tror jag!? Hur göra? Har assistans försäkring men då bogserar dom till närmaste märkesverkstad. Snälla ge svar snabbt om ni har råd, sitter dumt till på vischan... Mvh beemoholist | |
|
Jag hade en 525 -89 för flera år sen. En gång gjorde jag följande fadäs: Öppnade huven. Låste sen bilen med centrallåset, plockade ur batteriet för att ladda det och smällde igen huven... Där stod jag sen med en strömlös bil som inte gick att låsa upp. Ringde då min BMW-verkstad och fick reda på att höger framdörr går att låsa upp mekaniskt med nyckel om man samtidigt håller upp handtaget. Prova det. Om detta inte svaret kom för sent förstås... |
|
|
Som hammurajen säger: Håll upp handtaget. Vrid nyckeln till vänster 90 grader (det tar emot vid 45 grader, men det är bara att forsätta) Freude am fahren |
|
|
Tusan, tipset kom för sent.. slog in lilla sidorutan på höger bakdörr. Som tur är så är det inte elhissar.. Konstigt nog gick det att öppna då på förar sidan.. Centrallåset har strulatmen det gick igång idag :) Smörjde in alla låsen, kanske beror på det. Dock så är bakluckan olåsbar, verkar som att själva låset gått sönder..går alltås inte ens att stänga, så kör jag i ett gupp så flyger den upp. Får fästa med rem så länge:( Fasen, alla problem på en gång..540ns back pajjade och denna strular:( Ska ej gnälla men känns lite surt när allt kommer på en gång.. Tack för era råd :) Mvh Tommy beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.