AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.092

Hur byter jag slavcylindern på min 325:a E30?

th
2
thomasd
325i Cabriolet -89
Hej jag är en stolt ägare av en BMW 325, 89:a, cabriolet(E30)

Jag undrar om någon vet hur man byter slavcylindern på växellådan samt packboxen intill den?
Kanske någon har några bilder eller dylikt som kan hjäpa till! Eller en "repairmanual"? Alla tips uppskattas!

MVH thomas

Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vet inte om det är samma så E30 som E36, men med en haynesbok så blir det inte särskilt svårt. Bara följa instruktionerna!

Mvh Johan
bara att skruva bort dom två muttrarna som den sitter på lådan och sen så gänga ur/bort den från anslutningen.
tryck inte på kopplingspedalen förrens allt är färdigihopsatt.
gänga/skruva dit den nya och trycksätt systemet med en slang som går från däck till bromsvätskebehållare (finns på mekonomen/OK etc)
och lufta den som vanligt.
Se till att nippeln går att skruva ut på den nya slavcylindern innan du sätter dit den.
tuta och kör

Länk
th
2
thomasd
325i Cabriolet -89
Tack för tipsen...

Slipper ta ner växellådan!! Uppskattar de verkligen!

MVH Thomas
E
1.156
E
320 ci cab -04
Relativt lätt ingrepp att byta slavsylindern. Är du säker på att det är den som är paj? Jag bytte båda när problem uppstod på 318 is och när jag plockade isär delarna så visade det sig att det var cylindern vid pedalen som var trasig. Rättare sagt en packning för 50 öre kostade 1500 i delar... En renoveringssats, om sånna finns att köpa hade sparat mig kanske 1000 kr.

Felet på min huvudcylinder beror på att packningen slits vid ett hål där bromsvätskan rinner ner i cylindern...

E

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.