|
|
|
|---|---|
|
Dum rubricering kan tyckas... Men problemet är följande... Var hos min pappa på snabbvisit... Bilen var halvvarm när jag startade den och körde de ca 5 km-erna hem till honom... När jag hade vart där i 5 minuter så skulle jag åka hem... Då startade inte bilen förännn tredje försöket... Åkte iväg och kände att bilen inte svarade riktigt på gaspådrag... Väl nere vid första kurvan så ska jag växla ner till 2an och då dör bilen när friläget är i (har ännu inte hunnit växla vid det tillfället)... Startar bilen igen och åker iväg... Känns som att något "bromsar..." Orken finns inte där... Bilen är välskött... Alla inspektioner osv har gjorts på ett korrekt sätt. Nu har bilen full tank så det är inte dåligt med bensin osv... Så vad tror expertisen? Inga varnings-lampor lyser föresten... | |
| Bilen är för övrigt e39an och inte e60n... Sedan ligger tomgången på runt 600 rpm.. | |
|
Bilen stod i 10 minuter och jag gick sedan ut igen och startade... helt normalt startade den och när jag åkte iväg så gick den som vanligt... räknade t om sekundrarna 0-100km/h och allt stämde... Kan han ha blivit sur när jag försökte starta honom tre gånger och fått för mkt bensin? |
|
Transocean |
Du är nog inne på nånting där M_johan, sexorna verkar inte tycka om småturer med många start/avstängningar. Sen att den går som en gammal Audi...då går den verkligen bra tror jag...bor i Audilandet Norge med en massa chiptrimmade raka femmor... senast igår såg jag en gammal Audi 100 TDI Quattro från 90-talet burna med alla fyra, det var troligtvis lite mera Nm än vad din 523 har... Juha |
|
Transocean: Det är aldrig när man har kört längre sträckor utan enbart när man kör kortare sträckor... Vill inte ondgöra mig över audi som märke... bara det att mor har en audi 80 som går mindre bra...:P Nm får den gärna ha mer men hk betvivlar jag på:P Men hur som helst... ingen annan som har upplevt detta problem när man har kört korta stunder? Bilen går ju hur fint som helst nu igen? Då finns det väl ingen anledning till oro? Bara att tuta och köra och ha koll på alla instrument o olja osv....? |
|
| Jag skulle iallfall gjort service på bilen, stift olja och filter. Kan ju inte bli sämre iallafall | |
|
Stressad småbarnspappa tror jag:) Allvarligt, kanske soppafiltret som satt igen? Prova häll i en flaska Ki akut eller motsvarande som finns på macken, starkaste rengöringsmedlet. Annars skulle jag gissa på antingen Tändspole, soppapump el något liknande. finns det inga mekaniska missljud så är det inget farligt iaf. Mvh Asken |
|
|
Näe inga missljud öht... Ska testa en sån flaska... |
|
|
Men typ... Bilen går helt normalt nu... kan det bara ha vart nån tillfällig grej? Ska man gå vidare med det nu om det inte kommer tillbaks? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.