|
|
|
|---|---|
|
Varför fungerar bara mätarna över 3600varv?? Tempmätaren fungerar om bara tändningen är på, vid motorstart dör alla mätare igen och nålen faller tillbaka. DÖD. | |
| Kan det vara att du har ladd problem/dåligt batteri? Mätarna etc dör ju när du har fö dålig spänning, men jag är osäker om verkligen kan starta bilen med så låg spänning. Någon annan som vet det? | |
|
Har bytt både batteri+mätartavla men inget tycks hjälpa. jag läste elschema över 325:an, där står det att det finns 2 relay, det ena är för highspeed o det andra för normalspeed vet du var dom sitter? |
|
|
En kompis hade liknande men på en peugeot. De va precis ssamma problem som du beskriver. Där var felet en säkring. |
|
| Nope... om dom inte sitter i motorrummet brand de andra har jag ingen aning.. men misstänker att det finns lite av sådanna under instrumentpannelen där allt grenar ihop sig. Men vet inte tyvärr. | |
|
Får man fråga vad det gäller för bil? Gäller det en E30, skulle jag tippa på att det är dom där små SI-batterierna som sitter i instrumenthuset som givit vika. Sitter fastlimmade på det lilla kretskortet under mätarna och brukar ge upp om bilen stått still ett bra tag. Vet inte om E36 har något liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.