AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
803

krångel med centrallåset, nån som vet felet?

Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
Tjena! jo såhär är det, ibland när jag inte kört bilen på ett tag (allt ifrån ett par timmar till dagar) och ska låsa upp den med fjärren eller nyckeln direkt i låset så låser den upp samtliga dörrar sen om jag låser bilen igen och ska låsa upp den igen (alltifrån sekunder till timmar) så vägrar den låsa upp, Det klickar i lås mekanismen och coupe lyset tänds men inte fan går dörrarna upp?! och om jag verkligen måste in i bilen så kan jag enbart låsa upp förardörren manuellt!! inga andra dörrar låses då upp men bagageluckan kan jag låsa o låsa upp obegränsade gånger utan krångel! sen om jag står och låser och låser upp på fjärren ett tag så kan ja ha turen att bilen ibland låser upp alla dörrar (kan dock få stå o försöka alltifrån 2-50 ggr) väldigt varierande och otroligt irriterande centrallåsmotorn i förardörren är nybytt så även batterierna i båda fjärrnycklarna!(då funkade det klockrent ett tag men krånglar nu igen) nån som har nåt TIPS? vore väldigt tacksam för det! mvh
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Har samma problem på min. Dom flesta E46orna verkar få det här problemet. Det är centralmodulen som behöver bytas. Vilken vet ja inte men det är den som styr centrallåset. Tror den sitter under handsfacket nånstans. Det är därifrån det klickar. Ämnet har vart uppe tidigare och det tog ett tag innan nån kom fram till vad det va. Jävligt irriterande när dörrarna inte öppnas o man har passagerare med sig. Går inte ens o öppna innifrån. Efter ett tags körning brukar det gå. Hoppas det här hjälpte dig...
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
Davido tack du är min räddare i nöden!! har du bytt din?? precis ganska irriterande när man ska ha med sig nån o man inte får upp bilen!! kan man köpa modulen på typ mekonomen eller är det bmw original som gäller?? mvh
Da
168
Davido
Modulen finns nog inte på mekonomen. Måste kodas om på bmw så tyvärr är nog enda allternativet att byta hos bmw. En kille hade hittat en på skroten som passa hans. Han koda bara om den hos bmw men då finns det inga garantier att det håller i längden. TYVÄRR
Da
168
Davido
Har inte bytt min än. Har inte vart så ofta den har strulat men sista dagarna har den irriterad mig så ett byte är nog ett måste nu när man har en liten 9 månaders baby med sig jämt. Inte kul när dörrarna inte öppnas
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
jobbigt läge då min närmsta bmw återförsäljare ligger 6 mil från mig!! nää de e klart man kan ju inte direkt spänna fast ungen med spännband i barnstolen i takräckena ;)
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Det behöver inte vara modul, det kan vara den där knap som käner när dörren är stängt ( iaf på E36) på min förflyttades den och då tror moduln att dörren är inte stäng fast den är stängt. Hade sama problem på min e36.
Da
168
Davido
Ja e nästan 100 på att det inte e samma problem som på e36, Verkar vara ett typfel på e46. När man sitter i bilen o försöker öppna innifrån på knappen så klickar det men men det låses inte upp men bagageluckan däremot öppnas.
Leif_325:

Läs här Länk jag bytte min grundmodul hos BMW för runt 3700 och det funkar kanonfint nu, det var ett tag sen jag bytte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.