|
|
|
|---|---|
Jirar |
Nån som vet vad man skall ha för däcktryck på dessa däck? Spelar det nån roll om man har begagnade däck?, eller skall det ändå vara samma tryck? |
|
står det inte i instruktionsboken? 2,4-2,5 skulle jag tippa på. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
det beror på hur tung din bil e men skulle själv lägga i typ 2.6 2.7 gasar tills hemma diffen rasar |
|
|
Fick rekommendation från däckproffsen att köra med 2,5 på mina 17". Högre tryck, allra helst bak om jag lastade tungt eller skulle åka snabbt, längre. Om jag förstod rätt så skulle det vara högre tryck på lägre profil, vad det innebär för 16" (?!?) Ha en fin... T |
|
|
kan nog stämma, ja, ju lägre profil ju högre tryck, annars pressas inte däcket ut på sidorna, och när du då kör fort så kommer det att slungas ut på mitten av centrifugalkraften, och därmed slitas snett, ett lågprofilsdäck kan i princip inte ha för mycket luft. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Många bud om däcktrycket. Själv köpte jag nya däck i förra veckan(225,55,16") och till mig sa de att jag inte borde ha under 3 kg. Men jag är medveten om att instruktionsboken säger lägre tryck än 3, så vad ska man tro på. |
|
|
Som sagt, de tyckte att 3 kg var lagom när man åkte längre och snabbt eller tungt... Ha en fin... T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.