|
|
|
|---|---|
|
På besiktningen påpekade han att ena nummerskyltslampan hade gett upp. Ingen panik, men jag tänkte att det är lika bra att byta. "Sätt i en mejsel och vrid åt höger" står det manualen. Det händer inte ett dj-a dugg då. Vet någon om det krävs något ytterligare trick, eller är det bara att vrida som tusan trots att man tror att insatsen ska spricka? /Munge | |
|
Du behöver egentligen inte vrida någonting, det är då det är risk för att saker börjar gå sönder. Behöver inte heller ta i särskilt mkt. Tryck in mejseln, tryck (inte vrida) hela lamphuset åt höger så kommer du märka när det lossnar och lamphuset ramlar i princip ut. Det är typ en halv cm du får förflytta det innan det ska ramla ut. Hoppas det går bra. |
|
| Tack! Det hjälpte ju en del.Den släpper lite nu i vänsterkant, men inte lossnar den inte. Men jag ska försöka lite mer i morgon. | |
| Det är bara att "pilla på", sen när du fått lös den så kan du ju tabort grus och dyl i själva huset. | |
| Det kan vara en del ärg, rost eller liknande som gör att den sitter fast. Jag upptäckte det när jag bytte mina lamphus. Då blir det till att lirka och ha sig. Men grejen är som sagt att trycka åt sidan, inte vrida. En annan tröst är att just lamphusen inte är så dyra på BMW om jag inte minns fel. Kanske skulle byta ut dem? Mina såg riktigt risiga ut och det var ett under att de fungerade. | |
|
Mina gick att "trycka åt höger" men inte lossnade dem för det så jag tog i och bände lite på högersidan tills själva plasten runt lamphållaren gick sönder, först då fick jag bort dem. Sen satt jag dit dem nya som jag hade köpt på BMW för 48:- stycket. Mvh Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.