|
|
|
|---|---|
|
hej har en 528i 00. tänkte chippa den ,, funkar det? har frågat runt lite . men det sägs att det inte ger nått? vad kan man göra för att få lite mer effekt? MVH ruLLEZ | |
|
Det funkar men effektökningen är inte direkt jätte stor på vanliga sug motorer. Det brukar ge 10% mer hk men det brukar inte märkas så mycket. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Det är väl som jultomten fungerar? En trevlig gubbe med mycket pondus som lurar små barn varje år?:) mvh asken | |
|
Jag har också undrar det.... Om det är värt det at chippa alltså.. Enl en firma jag kontaktat skulle jag få 25 häst mer och 30 nm för 3500 kr-....hmmmmm Billy aka Fantômas |
|
| Låter som ett sunt hummm... Såklart vill varje chiptrimmare att du väljer just hans produkt. Hur myckep bränsle får du inte på ett år för samma pengar? Eller en utlandsresa en vecka i vinter:) mvh asken | |
|
Så det är mao båg ?!?! Rent av lurenderejeri ?`? Billy aka Fantômas |
|
| inte värt på en sugmotor, på en turbobil är det värt.. bytter man kam,kammar, grenrör öppet filter, kanske portar och mappar den.. då blir det nog en märkbar skilnad.. | |
|
Jag tror jag skiter i det då..... Men det är ändå märkligt när man får detta svar! "Effektökningen för din bil är 25 Hk och 30 Nm, monterat och klart är priset 3.500 kr. Vi monterar under tiden du väntar. Bränsleförbrukningen går ner 0.7 l / 100 km. Avgaserna håller sig inom värderna." Det låter ju onekligen bra....men men Billy aka Fantômas |
|
| Jag har svårt att föreställa mig att det är lurendrejeri eller båg någon sysslar med medvetet i a f. Nån säljer nått en tekniker kommit upp med, som ytterligare en säljare säljer osv. Vad det mer handlar om är nog någon som säljer något lönsamt som råkar vara populärt i dessa dagar, se alla chipfirmor som florerar. Marknadsekonomi kallas det. Det jag gör är belyser de aspekter jag kan se och sedan väljer varje konsument vad han placerar sina pluringar typ. Mvh asken | |
|
Ok , det chippet gör är att "optimera" motorn då eller ? typ ?! Billy aka Fantômas |
|
|
Chippet gör nog mer på pappret än bakom ratten. Easy come easy go som dom säger. Jag avråder, chipsförsäljare inråder:) Mvh Asken |
|
|
Hmmmm igen :) Verkar som om jag ska låta bli !!! Billy aka Fantômas |
|
|
billy, vad hette den där firman som lovade dig 25 ponnys till? ska nog köra en chansning,, o förresten vad hade du för bil? |
|
|
RULLEZ Får du ut 25 ponnys på en i övrigt original E39 528 ska jag personligen betala dig vad det chipet kostade. Och det står jag för. MVH/ Qvarnis |
|
|
jag vill oxo veta.... ger det 25 hästar i en orginal 528i 00:a så skall jag fan ha ett jag med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.