AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.102

Kan man byta multiratt mellan E46:ornas årsmodeller?

Da
2
Dagge_323
323Ci -99
Jag har just införskaffat min första Bmw (323Ci -99) och jag är våldsamt nöjd. Bilen har bara gått 5600 sommar mil, är helt underbar och verkar vara ett fynd!

Min första fråga här på forumet gäller rattbyte på bilen.

De första 2 (?) årsmodellerna har modell E46 en helsvart ratt (med lite gammalt utseende) men jag skulle vilja byta till den som kom från -01 och framåt, detta för att matcha aluminium listerna samt för att få ett modernare utseende på inredningen. Jag undrar nu om det går att byta "rakt över"? Passar en ratt från -01 på en -99a?
Vet du mer om detta så var vänlig och ös info över mig!!! =)

Det är inte samma airbag i den gamla och nya ratten. Det är en tvåstegsairbag i den nya ratten, den airbagen som sitter i gamla ratten passar ej i den nya.

/// Erik
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Det går hur bra som helst att byta, men då måste du också köpa den nya airbaggen som J_Bunk nämner. Jag har själv gjort detta i min jag rekomenderar att du byter till den tjocka m-ratten helt underbar =)
mvh
Da
2
Dagge_323
323Ci -99
oki, låter bra. Har någon en aning om vad airbagen kostar... alternativt, går den att hitta begagnad tro? Det sitter en kåpa på airbagen, ingår den när man handlar eller måste man skaffa den oxå?
Mvh

Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Airbaggen är skitdyr. Jag köpte min ratt komplett från en kille här på Powerbörsen han säljer en nu också: Länk mycket trevlig och seriös säljare.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.