AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
688

BMW Z3 1,9 140hk -97

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vill köra öppet i sommar och sneglar på Z3 alt e36 cab. Skick, utrusning och pris är viktigare än stor motor. Grön bil kommer inte på tal.
Ekonomin är inga större problem med, men jag vill helst inte förlora en massa pengar till i höst.

Vad tycker ni om de här alternativen?
Länk
Länk
Länk

Mvh
Marin
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Jag har själv kollat på #3 men ska ha en med aut. Har bara provat en 2,8 o den var såååå härlig. Satsa på en Z med sportstolarna hur sköna som helst, är mitt råd.

Lycka till!!

(Ska hämta min Z nästa helg!!!!)

/Pane
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Har varit och kollat på #3
Känner mig lite tveksam pga milen, snart 16' mil.
Hur lätt/svårt blir det att bli av med den om 1-2 år och med 17-18' mil?

Mvh
Marin
Det gäller att hitta någon som jag som lyckats att lösgöra mig ifrån sin milskräck...:)

Marin: Prestandamässigt överlever man men man går verkligen miste om ljudet i en fyrcylindrig Z3. En mycket viktig faktor i en cabbe tycker jag.

Om du skall "köpa-köra-sälja" hade jag försökt hitta en bil som rullat under 10kmil. En dyrare inträdesbiljett men du har nog igen det vid försäljningen.
Hur var Z:an i Östergötland för 125"?

Tack...från en Z:a intresserad :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Bias
Normalt skick för en 16' milare utvändigt. Mycket stenskott och tvättrepor.
Mekaniskt ok, men skivorna fram har sett sina dagar
Elektriskt: vänster elstol ur fuktion, airbaglampan lyser.
Ok, tack!
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Reagerade på texten i första inlägg "Ekonomin är inga större problem med, men jag vill helst inte förlora en massa pengar till i höst."

Lite svårt att räkna med att du får ut samma peng på hösten som på våren för en cab. Så tänkte du bara ha den över sommaren får du nog räkna med att förlora en slant.

Håller lite med Kristoffer_L att en 6:a låter lite bättre och du behöver inte gå upp motormässigt till mer än till 2.0 för att känna och höra skillnaden.

Finns en del Z:or på blocket i olika prisklasser men du kanske har lusläst alla annonser ;)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Att ekonomin inte är nått problem betyder att jag INTE tittar efter bilar i en viss prisklass. Jag kan lägga 50', 100' eller 150' för rätt bil.
Det kanske framgår av de tre exempel jag länkade.

Hur mycket och vad gjordes om vid facelift på Z3?

Mvh
Marin
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Dem mer kunniga får rätta mig ifall jag har fel....

Faceliftet kom April 99 och dem optiska skillnaderna är att att bakdelen fick andra bakljus och var inte lika bred som den gammla. Lättast att se om du kollar på 2 z:or bakifrån. Mittkonsolen ser lite annorlunda ur. Den annaloga klockan byttes mot digital och tror även att knapparna för för fönsterhissarna bytt lite plats.

Baken på z:an är inte lika "rak" svårt att förklara men kolla på en innan och en efter faceliftet så syns det tydligt.

Sen blev det lite mer ljudisolering, bättre stoppning i stolarna. Hmm säkert missat något men is stort tror jag att det är allt.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.