AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.642

Hur många Nm har en e39 540

Magooza
Hej!
Köpte idag en e39 540, får den dock inte förens måndag, så jag är bara lite nyfiken, hur mycket vrid är det i en sådan?
Det är års 01 om det gör någon skillnad :>
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
440 nm...
Magooza
Det låter härligt!
Tackar :)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Magooza: det härliga med din nya bil är hk inte nm säg det till den som vill ha ett race 286 hk och ett grymt härligt vråål !!!

Mpower
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Och så här kan den låta:-DD
Länk
me lite jobb då förstås...

Lycka till med din nya skönhet
Forry

Min bil
Länk
Magooza
Forry - Den lät riktigt skönt!
Är det mkt jobb o svårt o fixa det? är inte så himla säker på bilar :P

o vad kan det kosta!? :>
Magooza
betan - jag glömde ju dig :/

Visst är det 286hk, men bilen är oxå tung, om jag hade velat en en snabb bil kunde man satsat på något annat, jag vill ha en stark bil med hyffsat drag i. nm är viktigt! det är power.
Vad jag tycker ialf!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Så här gjorde jag Länk Det är en hel del jobb förstås, men kostnaden var ganska låg, under 3000:-

Min bil
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Magooza: Blev det den svarta 540 sedanen med 18" krysseker 42 eller? Länk
Får man fråga hur mycket du lyckades pruta på den?

Iaf stort grattis till en underbar bil!
Magooza
Forry - MKT bra instruktion!
Jag är ju rörläggare, så man borde kunna fixa nått :)

Goldcom - Vet ej vilken bil du menar, får inte fram nått genom länken :<
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Magooza: Har för mig du tittade på denna men kan naturligtvis ha blandat ihop dig med någon annan. Länk
Magooza
Jo, det stämmet goldcom, det är den bilen :)
Blir lite små kåt nu när jag fick se bilderna igen... vill bara ut o köra, Men man får hålla sig tills på måndag :/
ang prutningen, så har vi inte diskuterat priset något ännu, får se om det går att få ner det något, men för min del spelar det inte så stor roll!
Bilen är verkligen i fint skick, o gick väldigt bra!
Den är oxå fullservad med inspektion II nyligen.
Så jag hoppas att jag gör ett hyffsat bra köp ialf!
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Snygg bil:-D
Ja, om du är rörläggare så borde det väl inte vara nåt större problem:)
Är det nåt du undrar över så maila mej bara.
(Tack för berömmet:)
Mvh
Forry

Min bil
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jo priset tycker jag inte man kan klaga på. När jag frågade hur mycket du prutat trodde jag fortfarande den låg på 155'.
Extremt billig riktigt fyndpris låångt under vad man kan förvänta sig = under Tysklandspris, han är desperat.

Stephan
Forry-- Hur vart det med effekt och motstånd på avgaserna när man gör ett sånt avslut, Liksom det blir ju inte raka vägen ut för avgaserna. Enligt min tanke borde det bli sämre fart på avgaserna ut. ??
Nån som har någon tanke mer angående detta?

V8 muller.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Sämre fart på avgaserna blir det redan då man öppnar upp rördiametern från 55 till 64 mm.
Själv anser jag att avslutet ger mycket liten eller marginell påverkan, Jag har inte kunnat hitta något som blivit till det sämre efter 8 månaders daglig körning.
Det går ju att modifiera också efter eget tycke o smak. Nu har Simons kommit med små 90 gradersböjar som kan vara en lösning för dej.
Se inte mitt mektips som någon slutgiltig lösning utan som ett utkast, Modifiera efter behag (och dela med er av erfarenheterna:)
mvh
Forry

Min bil
Länk
Byggde om mitt system på följande sätt...byggde nytt från kattarna och bakåt samt skar bort flamdämparen som iaf inte behövs. Resultat= Gött ljud och något bättre mos :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.