AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.530

Exclusive Cars

Hej. Jag undrar om det är någon som har erfarenheter av importföretaget Exclusive Cars?
Jag undrar hur dom jobbar när dom eftersöker en bil åt en kund -
Har dom personal i Tyskland som undersöker och provar bilen?
Prisnivåer jämfört med svensksålda bilar (e46 330i)?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det jag har sett och hört om dom är dels en bil som registeringsbesiktigades samtidigt som jag regbesiktigade en bil jag själv tog in och vad Bilprovningens tekniker berättade. Dels om man kikar på deras hemsida ser det väl rätt seriöst ut.

Varför hämtar du inte hem en bil själv med hjälp av Importguiden till vänster och bmws tyska hemsida, www.bmw.de och deras gebrauchtwagenbörse. Du får med ett års garanti på deras bilar och de är genomgångna seriöst.

Ett äventyr du gärna komemr göra om igen.

Mvh
Asken

A true man listen twice as much as he speaks.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
De få gånger jag har varit i kontakt med Exclusive Cars har de varit superseriösa. Jag har ännu inte hört någon som har avvikande åsikter, men det skulle förvåna mig om det inte finns någon missnöjd kund någonstans. De har väl funnits i 15 år, något som visar på mycket stor seriositet.

Mvh Johan
Tack för svaren. Att direktimportera själv har jag funderat på och inte uteslutit än i alla fall. Premium Selection kallar bmw.de vissa begagnade bilar. Innebär det att skicket på de övriga bilarna i deras utbud inte är så bra?
Det är framörallt urvalet av bilar som lockar mig när man kollar på import. Men att det blir billigare än att köpa svensksålt kanske inte stämmer nuförtiden?
Är priserna prutbara på bmw.de?
Att importera från BMW-handalre för eget bruk är ingen otroligt fin affär. Det som jag upplevt som fördelarna när jag importerat från auktoriserade handlare är att jag:
A) får gratis semester i Tyskland
B) får tonvis med extrautrustning som få svenskar unnar sig
C) Ett skick som inte är normalt hos svenska BMW-återförsäljare.
D) Får garanti på bilen (en förhandlingsfråga)
E) Kan se till att jag får med extrautrustning/service
E) Möjligen köpa bilen lite billigare än i Sverige
F) Det stora utbudet i de flesta prisklasserna
Nackdelar som jag upptäckt är ..... inga
Även i himmelriket finns det gradskillnader. Det är för deras skull som Premium selection finns. Inga av mina bilar har hört till dem, men trots detta har mina bilar varit i bättre optisk skick än motsvarande bilar hos de lokale auktoriserade försäljaren. Det finns information om PS på BMW.de på tyska och engelska.
Jag har prutat något på mina bilar, men främst har jag satsat på punkt D) och E).
En kostnad som nog oftast tillkommer är att det bara ingår en uppsättning däck/fälgar och är de slitna så har man i princip bara en uppsättning fälgar. Det hände mig med min senaste import. Jag köpte extra fälgar på plats och 8xdäck i Sverige och hade jag inte då haft en god kontakt så hade jag nog även försökt få ett bra pris på sommardäcken på plats.

Mvh
Mikael
En bil som saknar Premium selection märkning kan ha det ändå på bmw.de min fars 530iA E39 är en sådan.

Stephan
Kan man begära en offert på en 330i med önskad utrustning/årsmodell och skick utan att man är tvungen att köpa den från Exclusive Cars?
gl
20
glennlarsson
bmw 320iT -03
Många jag har talat med anser att då dollarn är låg så är det mkt billigt att importera från USA! exclusive cars importerar därifrån vad jaf vet!! är det någon som vet om det är bra... skillnad på usaspec/eu-spec... rostskydd... det låter lockande iallafall..//glenna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.