|
|
|
|---|---|
|
Jag måste ha tag på en ny bakre ljuddämapare till min E34, 525I med m20 motorn. Har kollat runt här hemma och hittat priser från 2500kr och uppåt. Snål som man är så försöker man komma undan så billigt som möjligt. Har spanat lite på Ebay i tyskland och hittat följande: Länk Vad jag förstår så kostar den 103 euro och frakten är 35 euro. Är ju faktiskt lite prisskillnad. Har alldrig handlat på Ebay förrut. Hur fungerar det praktiskt? Måste man registrera sig någonstans först och hur betalar man, bara att ange visa numret eller... På ovanstående länk är priset fast eller är det bud? Vad betyder 20 stunden(timmar) som står i annonsen? Någon som har handlat av samma företag tidigare. Som sagt är helt novis på detta, Kan ngn. vänlig själ berätta lite kortfattat hur man går till väga så vore jag väldigt tacksam. Tack på för hand Mackan | |
|
Ytterliggare en Länk Mera frågor. Är det auktion och tillkommer ytterliggare kostnader? Mackan |
|
|
Hallå. Registrera dig som användare på E-Bay och fullfölj för enkelhetens skull även Paypal ansökan. På paypal skriver du in vilket kort du vill att dom ska dra betalningen av. När detta är klart så loggar du in vid produkten du vill köpa och lägger ett bud. Om du kan tänka dig att betala 2000sek för en sak så läggs inte detta bud automatiskt utan ditt bud läggs lite över nuvarande bud. Du kan på så sätt med lite tur köpa denna sak för 1200sek. Om du blir överbjuden så kommer det ett email och berättar detta. Detta är väldigt kul men också lite beroendeframkallande :-). Kolla även in vilket betyg säljaren har. Det är en bra sak för att se att det inte är en gangster som är i farten. När du fullföljt ett köp och fått hem produkten ska du betygsätta denna säljare och som säljare vill man ju ha ett så bra betyg det bara går. Dom betygsätter även dig som köpare vilket är bra för dig när du sedan lägger bud på något mer. OBS!! Lämna aldrig ut ditt lösenord till Paypal om du får mail från dom. Detta är garanterat ett phising försök. Denna förklaring blev inte så kortfattad :-) Lycka till med dina inköp. Vänliga hälsningar Ronny Gustavsson KLOCKOR.NU Ronny G |
|
|
Har nu beställt en bakre ljuddämpare från tyskland på Ebay. Totala priset med frakt och alla avgifter blev 1350 sek. Nu är bara att vänta och hoppas att den kommer inom en snar framtid. Om och när den nu kommer så är det ju nästan halva priset mot dom billigaste som jag hittade här i Sverige. Detta var heller inte den billigaste som fanns på Ebay. Som jag tidigare sagt så är det första gången någonsin som jag handlar på ebay, men någon gång skall ju vara den första.. Har fortfarnde lite svårt att förstå hur allt funkar. Ljuddämparen som jag beställde hade ett fast pris på 103 Euro, inga bud eller ingen auktion. Ändå fanns det en sluttid, ca 15 timmar framåt, vad innebär det.? På dom varorna som det är auktion och budgivning på där är det ju solklart vad sluttiden innebär eller... Hoppas ngn. orkar besvara dessa frågor. Mackan PS. Som ngn tidigare skrev, detta är ju beronde framkallande. Har nu suttit framför burken i ca. 6 timmar. Dags och sluta, det börjar bli lite sura miner här hemma.DS. |
|
|
Beroendeframkallande var det... :-) Eftersom E-bay.de är en populär handelsplats, lägger många företag, kanske även privatpersoner, ut produkter till BÅDE auktion och med en möjlighet att köpa direkt till ett fast pris utan att vänta på att auktionen skall bli färdig. Antagligen har säljaren ofta flera ex av sin vara och kan sälja den till olika priser beroende på köparnas betalningsvilja. Exempel: 1) Auktionen slutar om en dag eller två. Budet är uppe i €9,50. Men om du är beredd att köpa grejen för €11.00, får du den direkt ("Sofortpreis"). Annars kan du chansa och BJUDA (max) €11.00 och vänta tills auktionen är slut. Som Ronny G. skriver, om ingen mer bjuder under tiden, kan det mycket väl hända, att du får grejen för ett marginellt belopp över €9,50 (jag kan inte regeln utantill, men den står att läsa på E-bay). 2) Det finns också rena säljes-annonser: "Sofortpreis" resp. "Sofort und neu". Där är det bara att slå till. Har man tid att vänta - betalningen och leveransen tar ju nästan två arbetsveckor tillsammans - är e-bay.de oslagbart. |
|
|
Som jag tidigare skrivit så beställde jag en bakre ljuddämpare Från Ebay i tyskland. Beställningen gjordes i lördags runt 20.00 på kvällen och betalades omedelbart med Paypal. I torsdags så låg det ett avi från posten att paketet hade kommit. Hämtade ut det igår. Ljuddämparen ser helt Ok ut vid en visuell besikning. Vi får väl se om det passar ok och hur länge det håller. Ändrören är till och med kromade eller något liknade. Är i alla fall hittills väldigt nöjd med allt, priset, leveranstid mm. Mackan |
|
|
Grattis! Vad du än har fått, kan det inte vara sämre än pirat (t ex Walker) av "svenskt" ursprung. Jag har nu handlat (futtiga) fem gånger, nytt och begagnat, på e-bay.de och i fyra fall fått helbra grejer snabbt, i ett fall oväntat mycket begagnat men ändå OK. Så länge paniken inte står för dörren, blir det e-bay.de i fortsättningen också. Glöm inte att betygsätta affären ("Bewertung abgeben"). Mycket nöje vid monteringen! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.