AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
862

Sänkning av E39 Touring

Visa användare
10
Ronny G.
520iA Touring -98
X3 M 2.0 Diesel -2008
Hallå alla BMW fans.
Jag har en fundering som jag tror och hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Min E39 Touring har BMW orginalsänkningssats. M-paketet säger man väl? När man nu äntligen har man fått på 18"tummarna igen så tycker jag att den trots detta är för hög fram. Vet någon om tex sänkningsfjädrar man köper är lägre än M-paketets?
Kolla gärna in bilen så ser ni vad jag menar.

Vänliga hälsningar
Ronny Gustavsson
Örebro

Ronny G
Mr
28
MrPegazus
523 Touring -97
320 Cab -90
Hej Ronny!
Jag tror att original M-paket sänker typ 20mm fram. Själv satte jag på fjädrar som sänker 40 mm fram av märket AP. Köpte fråm Schmiedmann i Danmark.
Blev kanon tillsammans med mina 18-tummare tycker jag (har dock bytt till 17-tums M-fälgar 66 i år) Har själv en 523 Touring - 97.
Jag ser också att Du har 235/45 - 18 däck på bilen......skall det inte vara 235/40-18 på en E39:a??

Mvh

//Mats

Visa användare
10
Ronny G.
520iA Touring -98
X3 M 2.0 Diesel -2008
Hallå Mats.
Super.. Då får man investera i ett par sådana så att bilen kommer ner på marken. ATV är inget för mig :-). Jag blev så osäker på dimensionen på däcken att jag var tvungen att gå ut och titta och du har rätt. 235/40-18 är det.

Vh Ronny

Ronny G
nd
80
nderz
530iT -01
Kolla med waarwest.se dom säljer HR sänksatser och man kan köpa endast framfjädrar som sänker 40mm för en tusing
Mr
28
MrPegazus
523 Touring -97
320 Cab -90
Ja, själv köpte jag ett AP 40/20 - kit......men jag använde faktiskt bara framfjädrarna. Man vill ju kunna lasta på lite i bak också.........Ok, lite "framåtlut" blev det....men inget man tänker på....

//Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.