|
|
|
|---|---|
| är det någon som vet vad som brukar fela på dom? hur de är att äga? | |
|
E34/E39 ?? Om du menar E34 kan jag utveckla ämnet något... |
|
|
Alpina B10 4,6; Utveckla gärna kända fel, jag kan i gengäld i princip allt om grundmodellen till din bil, vad kul att du hittat hit! Maila mig på 540i6e34@gmail.com. Mvh Stephan |
|
|
Kan allt om grundmodellen...aj då, här gäller det att inte verka påläst ;-) Skämt åsido, jag har inte upplevt några större problem med min B10. Det enda större problemet som jag upplevt är att generatorn havererade och jag lyckades fixa skruvandet själv....INTE lättmeckat. Mycket har annars skrivits om topplocks-packningar på 4,6 motorn men jag har fått en trovärdig förklaring att problemet är ett B8-problem och i hög grad ett förarproblem...skötsel. Det enda större problem jag har med bilen är att mina M5 sportstolar/buffelskinn inte passar min anatomi då jag får f-bannat ont i ryggen vid längre turer. Annars kan jag inte annat än rekommendera en Alpina för dess byggkvalitet och rimliga kostnader för att inte tala om glädjen att äga en annorlunda bil, jag har hört att min bil är den enda i Sverige och kanske den enda B10 4,6 man 6 vxl "Hellrot" överhuvudtaget ! Mvh Mikael A |
|
| a just de ja, e39 | |
|
Det är en underbar bil. Har kört 4.000 problemfria mil med min. Rätt billig att äga vad gäller service/bensinförbrukning mm, men hopplös att sälja. Har haft min på annons nu i 1,5 år. Fullutrustad och i kanonskick. Nu är den dock såld på ett "skambud" En sak till. Skulle det bli något STÖRRE motor- eller växellådsproblem så sitter man i skiten då dessa två saker antagligen är sjukt dyrt att fixa på en B10V8E39 |
|
| Varför är de svåra att sälja? Borde ju vara lätt.Men jag är ju inte som andra "normala". | |
|
Bimmer8: va de du som hade den mörkblåa som låg ute på blocket? |
|
|
Vet inte varför dom är hopplösa att sälja, men det är flera som upplevt det. Bl.a mattias_h här: Länk Kanske som en sa på telefon, "Alpina är världens bästa bilar, men det är ingen som vet om det". Samma kille sa när hans mätarskruvade byte inte var intressant att "Ok, men du står där med din fina Alpina även om 6 månader" Det var i Maj i fjol så han fick rätt. Linus195: Ja, det var den "Programmer" har rätt bra koll på Alpinorna som finns ute tror jag. |
|
|
bimmer8: har väl hällre kvar en alpina än byter bort den mot något mätarskruvat? ""Programmer" har rätt bra koll på Alpinorna som finns ute tror jag. "??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.