AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
818

Någon som fått igång sin kondensorfläkt efter den har kärvat?

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Jag undrar bara om det är någon här som fått igång sin kondensorfläkt efter den har kärvat (elfläkten som sitter längst fram i fronten på e38)?

En ny är ganska dyr och jag vill inte plocka ned den och bli ståendes, samt ändå få beställa en ny fläkt.

Hade varit kul om någon har den här erfarenheten här redan.

MVH:
Steve
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Hej Steve, för några år sedan lade jag ner ganska mycket energi på att väcka liv i min ihopkärvade kondersorflakt, inklusive att fylla motorn med 5-56 samt att köra motorn inomhus driven av en kraftig batteriladdare. Tyvärr var slutresultatet inget vidare - fläkten slutade fungera ganska snabbt igen.

Dock så finns det silverkant på molnet på såvis att det finns piratdelar i dess egentliga mening - dvs lite sämre passning mm men mycket billigare än orginal - från fjärranöstern. Har inte en susning var man kan finna dessa men vet att de finns. Jag har haft min piratfläkt lika nästan lika länge som orginalfläkten nu och piratfläkten fungerar fortfarande.

Mvh Björn
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
jag köpte min fläkt på ebay...men tänk på detta:

Vilken kontakt du har dvs årsmodell osv osv
tull och moms avgifter vs orginal

kanske andra har bättre ideer men detta var min.

//Thomas

Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag fixade min på E32:an, det var ganska mycket pyssel med bortslipning av några nitar mm och och svetsning för att få ihop det igen efter rengörning och infettning. Den blev inte i nyskick men har iaf gått i ett år nu.

//Magnus

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Ja men då ska jag nog ta och prova att fixa den ialla fall.
Det är ju bara en vanlig elfläkt?

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.