AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.637

Någon som har erfarenhet av Turtles TopCoatSealer, lackförsegling?

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Jag lade på den här Turtles TopCoatSealer 2ggr efter att dagen innan polerat med Turtles TopCoatPolish (angivet medel).
Tvättade bilen idag (ca:14 dagar efter), men undrar egentligen hur länge denna hemma-behandlingen kan vara?

Jag är naturligtvis ute efter en lackförsegling som håller ett år eller mer.

Därför undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av Turtles TopCoatSealer, lackförsegling?
Detta innan jag lägger ned samma jobb på frugans bil och får erfara att det inte alls höll nåt vidare (som vanligt)....

MVH:
Steve
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
Tyvärr är det ett vanligt vax, samma som i caravanvax, dvs den som är till husvagnar, fått info från en säker källa på Turtle, dom är duktiga på att byta runt produkten i olika flaskor. prova Lahegas, tex.

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Jaha då var det som jag misstänkte då. Tackar för hjälpen!

Såg här på forumet om 5 star shine, och vet inte om jag sett något som kan vara bättre hållbarhet på ialla fall.
5 års garanti låter ju totalt fantastiskt.
Kan det här Lahegas mäta sig mot det tro?

Gärna tacksam för produkt-tips, eftersom jag då får köpa nya grejor som varar.

/S
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
Finns inget skydd som håller i 5 år, allt är beroende på vad bilen utsetts för, väder o vind, sen hur du tvättar, och hur ofta, det nöter..Jag personligen waxar hellre 2 ggr om året, blir samma sak..

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Gr
133
Grimm
320i -99
Hmm....har nyligen använt Turtles TopCoat och är lite besviken. Det är väl ungefär två månader sen jag waxade bilen och det känns som det snart måste vara dags igen. Pölarna blir större och större på bilen. Jämför jag Turtles och Sonax vanligt flytande Hårdvax så piskar Sonax skiten ur Turtle.

Har alltid varit lite skeptisk mot Turtles waxprodukter och fortsätter förmodligen vara det ett tag till.

Man är ju nyfiken på om man kan få bättre resultat så det är väl bara att leta vidare. Har sett lite här på forumet om den del produkter.

I morgon blir det waxning av brorsans 330....så jäkla fräsch, Nice. Längtar till att få höra polermaskinens surr ännu en gång. Blir Sonax för hela slanten!!
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Hej Grimm.
Jag blev också besviken och har också använt sonax innan.
Nu har jag dock provat PPS systemet från
Länk
och jag kan bara säga att det är detta jag letat efter.
Kalasresultat. Särskilt positivt överaskad av QUIXX-systemet, som är till för att ta bort repor med, men som eliminerade mina in-etsade fågelskitar som ingenting.
Tog en vecka att få hem grejorna från USA, men...
Lacken blev finare än när den var ny. Verkar hålla i sig också.

/S
Gr
133
Grimm
320i -99
Tjo bmw750ia!
Där ser man, helt främmande för mig. Kanske vore nåt.

Men om det håller i 5 år har jag ju inget att göra med lacken, jag skulle bli tokig. Måste vara en sjukdom...hehe.
Gott att du hittat det du letat efter iaf. Men det där 5 star shine, var inget wax va?

För övrigt nöjd med waxdagen av brorsans 330Ci. Sjukt vad tid det tar om man vill få det bra. Tvättade bilen igår. Startade idag med att förbereda med maskering mm. kl 10.00 och var klar med sista fälgen kl 21.00. 2,5 timmar paus så.....8,5 timmars jobb! Men ändå lika glad för det. Nu är den i gott skick.

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Na, enligt uppgifter får man vara nöjd med hållbarhet 12-18 månader eller så. Min har väl varit behandlad i 2 månader snart, tvättad en gång med deras special-schampo, helnöjd.
Inget vax, teflon baserat som inte smälter eller försvinner med tvätten.
Kul med bra resultat, men med vax är den lyckan tyvärr mycket kortvarig.
Det roliga är att bilen blir glassigare ett par dar efter behandling. Inget jag har sett slår den finnishen. Mer glans än en nylackad/torkad kärra (lackat några genom åren).

/S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.