|
|
|
|---|---|
|
Köpte en uppsättning 18" som skulle vara "till 3-serien" med 225/40-18 fram och 255/35-18 bak.. tror det är ET35 på fälgarna. Däcken är Goodyear F1. Skjutsar jag en person så tar det bak i ytterkant så fort jag bara drar på. Tar dock inte i "vanliga" gupp om man kör någorlunda försiktigt Vad kan man göra åt detta annat än att byta däck? Finns det att få tag i tex hårdare fjädrar, som inte sänker för det behövs ju inte. | |
| Valsa skärmkanterna, svarva fälgnavet eller byta till smalare däck beroende på hur mkt det tar i | |
|
Valsa skärmkanterna är det bästa alternativet som ovan nämt. Ett enkelt ingrepp som inte kostar speciellt mycket. Dom flesta däcksfirmor kan göra detta åt dig. Vart bor du? Mvh / Patric |
|
|
Jag bor uppe i piteå. Att valsa skärmkanterna är det riskfritt? och ser bra ut? Ingen som vet om det går att få tag på hårdare fjädrar som inte sänker? |
|
|
Valsning av skärmar är inget som kommer att synas, man valsar ju på insidan. Det är som sagt ett simpelt ingrepp, inget att oroa sig för :) Om du hellre är sugen på fjädrar, vilket i mina öron låter onödigt krångligt & dyrt för en sån sak, ring & hör med Forza. |
|
|
Okej.. Nån som valsat skärmarna på en m3 e36? Tycker inte det ser ut att finnas så mycket "gods" i skärmkanten.. Hur går det till när man valsar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.