AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
420

Lite ris till Polisen

Var ute och åkte lite på E6'an i söndags. Efter stund ser jag 2 rådjur vid sidan av vägen. Tänker "Ja ja, där kan de stå bakom viltstängslet och glo" När jag passerar djuren, ser jag att de inte alls står bakom stänglet. Ringer omedelbums till fabror blå, som ger mig beskedet, vi får se om vi kan skicka ut någon.

Vad händer?

På måndag morgonen berättar en arbetskamrat att hon sett 2 överkörda rådjur på vägen.

Hoppas bara det inte blev personskador oxå.

Fredrik M - Z3 2.8
Slöa j..lar de där poliserna. Men att lägga en massa tid på att bötfälla de som kör några km/h för fort, DET kan de minsann. Svagt....
Okay att ge böter på 50 väg , men att ge böter för 130 km/h på 110 väg... nja..

~ det är alltid gratis ost i råttfällan ~
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, dom hade nog fullt upp med att skjuta laser på ett nåt annat ställe :-/

Mvh
Anders S.
... och så var det dehär med nollvisionen som det tjatas om...
hmmm

BMWCS # 2358
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Hmmmm "vi får se om vi hinner...." det har man hört många gånger.

Ringde faktiskt till Polisens trafikövervakning i förra vecka, detta pga. att jag alldeles för ofta blir omkörd!???!? på 30 sträckan vid dotterns dagis.

Droppen var en kille som verkligen gav benet, han var säkert uppe i 150 förbi dagiset......då blir jag ledsen. Visst kan det vara kul att dra på lite...men på 30 sträckor ska man hålla sig i skinnet.

Detta fenomen har som nämt hänt flera gånger just utanför detta dagis.

Ha det / Wallace
snoppolle
Donuts o kaffe!!!!!

Å andra sidan är ju inte polisen direkt överbemannade, hörde att Stockholmspiketen är 69 man mot normala 96, det är åt helvete tycker jag.

Länk
Jo, Halmstad polisen har nog inte fullt upp med att haffa grova brottslingar kl. halv åtta en söndagkväll. Borde finnas någon bil ledig, tycker man.

Mycket svagt. =(

Fredrik M - Z3 2.8
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.