AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
890

Demontera dörrsida 316i compact -94

wa
5
wave.jesper
316i compact -94
Jag har precis köpt en 316i compact i enligt mig väldigt bra skick. Lite småfel finns ju alltid. Tex är vänster elhiss trasig. Hade tänkt undersöka vad som kunde vara fel eftersom hela rutan trillar snett när man försöker hissa ner fönstret. Men hur i hela friden ska man få av dörrsidan? Finns ju inga skruvar eller nåt sånt. Lite klurigt tycker jag. Nån som har erfarenhet och lite tips att dela med sig av? Vore verkligen till stor hjälp.

Sen har jag lite funderingar på om mätaren kan stämma. Man har ju hört att många skruvar med mätare till just BMW. Fick höra av en kompis att om man håller inne nollställaren till trippmätaren och vrider till andra hacket på tändningen går bilen igenom lite grejer och det första man ser där miltalet står är det egentliga miltalet. Stämmer detta? För isåfall är min bil skruvad. Men det som isåfall inte stämmer är att alla besiktningspapper och kvitton visar att bilen inte på något sätt kan vara skruvad. Får inte riktigt ihop det. Nån som vet något om detta?

alltså vad jag vet så är det inte milta som står utan snarea kontroll uppgifter efter 3:e visning så vissas chassinumret tror jag det är står på beg guiden hurm an kontrollerar det.

32
645
328CIA
330 iAT //M -02
wave.jesper. Dörrsidan sitter med skruvar, dom är dolda bakom plastpluggar. tror de sitter en skruv i handtaget och sen två i "armstödet" som är på dörrsidan. sen är det några clips. ramen runt handtaget måste tas bort.

Tror att motorn till rutan sitter svetsad, kan vara lite klurigt att lösa. sök här på forumet så hittar du mer info.

Daniel

Länk
wa
5
wave.jesper
316i compact -94
Tack för hjälpen, verkligen skönt att höra det där med att det inte är miltalet som står där. Och tack för tipsen om dörren, även om det verkar vara väldigt komplicerat.

Upptäckte att den lilla diskanthögtalaren som sitter i samma dör som har en trasig elhiss inte spelar längre. Tänkte kolla på den samtidigt.

Är det förresten någon som vet hur stora högtalarna är i bak på en 316i compact?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.