AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

Elhisstrubbel, taklucka, hittar inget direkt svar på jusst detta fel

Id
9
Idion
320ik coupé -88 skall bli en 327 turbo så småning om,
Hej!,
har precis kommit in från garaget efter att ha skruvat och felsökt min 318is e36 i flera timmar.. har letat på forumet som en tok!, jag håller på att få spader på bilen.. har rivit bägge inner dörrarna å centrerat magneterna(funkade klockrent i ca 2min) rev isär igen å kollade magneten men den sitter på plat så centrerad den kan vara å testa innan ja plocka ihop de igen å de funkade då men sen när ja fått ihop allt så va samma sak igen, rucklat på kontakter, smörjt, kollat knapparna, kollat alla säkringar(hela å fina allihopa), ändå består problemet att förarsidans fönster går upp men man får trycka repeterat (precis som de vore magnetenproblemet) och så har vi takluckan.. den funkar när den själv vill.. å ikväll så ville den inte alls så den e död!, likaså om ja använder de fjärrstyrda C-låset så åker passagerar rutan ner ca 1 cm fast man inte ens rört dörren varje gång man låser upp bilen.. åker dock igen när man öppnar å stänger dörren.. men de e ju nåt allvarlig fel.. tänkte höra om nån varit med om liknande..

Tack på förhand,, en lite små ilsken jonas,
fr
4
frazze85
BMW 318is coupe -92
Kan vara en automatsäkring som löst ut, ska släckas på bmw verkstad, eller om de finns nåt annat sätt!! Har själv samma problem!

Och DÄR! körde jag om er alla!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.