|
|
|
|---|---|
|
Helt plötslig har min Business RDS börjat spöka. Ibland slocknar displayen. Radion/växlaren fortsätter spela men det gå inte att använda knapparna, endast volymen. Om jag stänger av och sätter på igen funkar den - ett tag, sen blir den svart igen. Stereon är original från -98. Några idéer vad det kan vara?? /touchdown | |
|
Troligen har kondensatorerna torkat i den. Hyffsat vanligt fel. /Andy |
|
|
OK, svårt att fixa? Hur gör man? /Touchdown |
|
|
Antingen byter man hela radioenheten eller så går man in på komponentnivå och lagar. Med tanke på att du antagligen har en Business RDS med band så kan du köpa en fungerande begagnad för mellan 500-900:- /Andy |
|
|
OK, tack Andy! Tror jag köper en ny Business CD på eBay, hade funderat på det ändå. Touchdown |
|
|
Låter som ett bra val, alternativt efterutrusta med orginalnavigator. Eller köp en billigare med band samt lägg pengarna på icelink interface (om du har iPod mp3spelare. /Andy |
|
|
Jag har en Garmin Nuvi som jag är nöjd med. Tänkte köpa en ice>link oxå och montera i bagageutrymmet istf cd-växlaren. Är det svårt att dra kabel ända dit bak, det är en e36-cab?? /Touchdown |
|
|
Vet ej hur det ser ut i E36, men i E38 & E39 samt E46 är det hyffsat enkelt, däremot skulle jag rekommendera att montera icelinken i handskfacket istället. Så slipper du kabeldragning helt och hållet. /Andy |
|
|
Jag tänkte ha ipoden ganska permanent i bilen och då är den ju ur vägen där bak samt kanske lite mindre risk att den blir stulen. Var kan man hitta beskrivningar på hur man river dörrsidor, paneler, stereokomponenter etc? Köper man en verkstadshandbok eller ? Behöver man några specialverktyg? Touchdown |
|
|
Kolla med "BIANCA" här på forumet, har för mig att han har allt från kopplingsschema till servicemanualer mm till samtliga BMW. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.