|
|
|
|---|---|
| Får ibland en dekorativ pöl av kylvätska strax bakom mitt vänstra framhjul på min E32 735-87 när den står parkerad, (bilen har dubbla klima).Skumt då det inte är alltid som detta händer.Vet att värmekranarna sitter rakt ovanför under huven framför föraren, dock kan jag inte se något som läcker där(trångt).Är det något vanligt fel som kan inträffa i denna regionen/med värmekranarna som kan orsaka detta? | |
| Säkert att det är kylarvätska? Min bil droppar servoolja på samma ställe. | |
| Ja, det är kylarvätska....blått och sött=) | |
|
kan de inte va så att vattenpumpen börjar ge sig? känn på den om det är nå glapp.... |
|
| Kolla kylaren på vänster sida , där kylen för autoljan sitter ,brukar vara ett typfel, möjligen rinner kylvätskan utefter oljeslangen( till aut). Lycka till!/ Pessimisten. | |
| Glömde kanske påpeka att det kommer bak vid torpeden, alldeles där värmekranarna sitter...får börja riva i det hela så snart jag hinner..Tack i alla fall. | |
|
Har också en läcka på det stället. På min är det en spricka i röret som går ut från påfyllningen mot vänster det som den grövre slangen sitter på. Hår fin liten spricka. På min rinner det en stund efter att jag stannat och då droppar det oftast på avgasröret och det blir ingen pöl, men står bilen i lite upplut så rinner det längs torpeden och då blir det en pöl. Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.