|
|
|
|---|---|
Varre |
jag har ett pioneer slutsteg 2x 130watt och jag har dragit en strömm kabel från batteriets plus pol till steget och en minus kabel från steget till chassit.. jag får jätte små gnistror när jag koppplar in minus kabeln i chassit så jag vet att strömm kommer.. fast ändå så lyser inte power lampan på steget och värre än så så har jag inget ljud.. :( vad kan jag ha gjort för fel?? |
|
Hej! En del dumma frågor till dig nu... 1: Har du kopplat in remote till steget? a. Har du ström på remotekabeln (12 v) 2: Är säkringarna hela i steget? 3: Har steget funkat innan? Vi börjar med det så får vi se... [ www.tocnet.nu ] |
|
|
säkringen är ju givetvis hel annars skulle det inte slå gnistor. prova koppla in plus och minus och sen lägg en liten kabel mellan + och remote, då ska det gå igång, annars är det fel på steget. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Är det inte så att man kan lämna remote oansluten? Så funkar mitt DLS steg vill jag minnas. Mulle |
|
|
det är inte så vanligt, och på sånna steg som det går, varför skulle det då finnas en remote? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Steget är på default, så remoten används för att slå av steget. Fast jag kan som sagt minnas fel. Mulle |
|
|
hmm, det kan ju inte stämma. skulle remoten vara för att stänga av? hur skulle det gå till, så steget stängs av när remoten bryts, men då är det ju ström på likaväl... [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
jocker18@home.se |
jag skulle kolla jordningen, amatörer brukar ofta glömma att hitta en bra ICKE lackerad jordpunkt, vilket gör att steget bara får ex. 8V WmB SoundZ |
|
Slutsteg som INTE använder remotekabel slår till så fort det kommer signal på ingången, och slår ifrån c:a 30 sek efter att signalen upphört. Vanligt förr på bilslutsteg, ingen dum idé alls faktiskt med tanke på alla frågor och problem som surrar angående remoteanslutning mm nu för tiden. Att remotesignalen (12V) bara skulle användas för att slå ifrån steget stämmer inte. En fullgod jordanslutning, gärna direkt på batteriet är däremot viktigt. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.