AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.612

318 E46 1999 startar ej.

Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Hej.. jag har ett problem med en BMW 318i E46 1999
Bilen startar inte.. men startmotor går runt men det är ingen gnista.. Har byt vevaxelgivare men det hjälpte inte.. Undersökte tändspole och det är ingen ´gnista på alla fyra.. Min fråga är vad kan det vara för problem

Tack för hand

Jonas M-power
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kamaxelgivarn kan vara...
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

hej idag så byte jag kanaxelgivare. Bilen startade inte från första försöket utan från tredje försöket.. Körde med bilen stängde av den och startade ett par gång och det var utan någon problem.. Kom efter en halv timme så ville bilen inte starta.. körde till bmw igen köpte ny kamaxelgivare byte den men ville ej starta..Byte vevaxelgivare men ville forfarande inte starta,, Byte tändspole (kasset) men ville ej starta..

Fíck reda på att om det inte kommer bränsle så är det ingen gnista.. Kollade så det kommer bränsle och att ser bra ut..

Det är ingen gnista på alla fyra

Vad kan det vara för fel
Da
38
Danne83
318i -99
På en gammal bmw (e32) jag en gång hade så fick jag ingen gnista. Lämnade in den och de felsökte och felsökte. Visade sig att det var två fel samtidigt där det ena tror jag var datorboxen och det andra något relä.

Tror det blir svårt för dig att lösa felet på egen hand. Du kan ju knappast byta ut del för del för att hitta felet och är det två fel som det var på min bil hittar du ändå inte felet. Du får nog tyvärr skramla lite i spargrisen och lämna in den till ett proffs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.