|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur vet jag om bilen, en BMW 518i sedan -95a, har standard eller sportchassie? Ska byta stötdämpare och fjädrar men vet inte hur man avläser chassietypen på min bil. Mvh: Kenneth | |
|
kolla om du har kvar din utrustningslista under passagerarstolen sen är det bara att läsa av koderna som finns här på autopower. |
|
| sportchassi på 518? knappast troligt... | |
|
Tjenare! Ibland så kan man kolla in här mellan groggarna under en fredagkväll och konstatera att det nog bäst är att "ge f-n" i att svara....Nu borde det vara en sådan gång ;)>>>MEN,kan väl säga att sportchassie på en 518i ändå är att ta i mer än nödvändigt...Skriver som "dicka o">>Knappast troligt. Men ska du likaväl byta både stötisarna såväl som fjädrarna förstår jag inte problemet egentligen!? Köp det du känner för,spelar ju mindre roll när du ändå ska byta allt väsentligt som ingår i ett s.k. "sportchassiekit"...eller har jag missuppfattat din fråga? Mvh Janne. |
|
|
Du har standardchassi! Vare sig nivåreglering kod 220 eller M Sportchassi kod 704 gick att få som tillval på 1995 års 518i gäller både Limo och Touring den senare gick inte heller att få med det för Touring unika kod 227 Sportchassi inklusive nivåreglering, detta enligt tillvalslistan för 5serie E34 1/95. Stephan |
|
Paap Reeder |
Nu har du ju inte en E28 men på den tiden Förenade bil i Malmö agerade som gen.agent utredde jag "chassieläget" till E28 med dom eftersom jag skulle köpa nya stötdämpare till min M535. Enligt dåvarande uppgifter så hade ingen E28 importerats till Sv med sportchassie. Vare sig ngn 518 eller upp till M535. Möjligen det enda exet av M5/E28 (M5/E28 klarade ju inte av avgaskraven som modellserie men gen.ag fick ta in 1 ex) som sedan såldes till HMK men M5:an borde ju ha sportchassie "inbyggt" s a s. Däremot kunde man få sportchassie till en 518 på den tiden! ... vilket tyder på att utvecklingen gått bakåt. I Tyskland var E28/518 med sportchassie ett populärt tillval på den tiden sades det mig. Tänk er en E28/518iS med shadowline med all maxad utrustning som då gick att få! Snittade 0,7 och gick som en gud ... även om man inte var först iväg vid rödljuset ... men vad gör det ty alla ville se ... MVH /// Paap R |
|
Ja,finns mycket man inte begriper sig på :) "Populärt tillval" med sportchassie på en 518i E28 är en av de mest svårförståliga hitintills ;) Mvh Janne. |
|
|
Tjenis! Det var en samling olika svar jag fick men som sagt, sportchassie på en 518 lär väl knappast vara troligt. Tack för svaren! |
|
Paap Reeder |
... säg inte det. Fanns mycket lullull även till 518 ... Länk MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Länk ... den skall det vara. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... jag ger upp! Elstolar skulle det bli med elnackstöd till 518. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.