|
|
|
|---|---|
|
Då har man varit och bänkat bilen. Film och effektkurva kommer upp senare. Är det någon annan som har bänkat sin bil? Och hur mycket effekt? Jag hade 239,7 ps och 317 Nm. Det är jag nöjd med. | |
|
Vad är gjort med den? Mvh Johan |
|
| inget förutom catback system | |
|
hk i motorn antar jag annars har du en väldigt pigg 330 :-) Mpower |
|
| jo precis | |
| Var bänkade du? | |
| På Garabedian racing i Örebro | |
| vad kostar det att bänka? | |
|
hur långt har bilen gått? mvh. |
|
|
Vad var det för sorts bänk? Mycket frågor nu! =) Mvh Johan |
|
|
Ja nu var det många frågor.. Priset för att bänka är 750 kr under 450 hp. Min bil har gått 11000. Bänken är en rullande lansdsväg och klarar 2 hjulsdrivna bilar. Den klarar att bänka 1000 hp. Jag har filmat och tagit kort med mobilen så jag skall se om jag kan lägga ut filmen. |
|
|
Men då får man väl reda på drivhjulseffekten om det är en rullande landsväg? Eller har de fått det och sedan räknat ut vad det borde motsvara i motoreffekt? Mvh Johan |
|
|
Jo ja har drivhjulseffekten. Jag vet inte hur den får ut den exakta motoreffekten. Avancerad sak. Den räkna ut den exakta förlusten på drivlinan. Det var ganska mycket. Snacka med grabbarna innan och om det är flera som är intresserad av att bänka så skulle vi kuna ta en dag för autopowermedlämmar och bänka till rabaterade priser. Är det några som är intresserade? Så skulle vi kunna fixa en crusing efter det. :) |
|
| helt klart intressant me en bänkar-dag följt av cruise.. | |
pg_ice |
Simz: har du nummret till Garabedian racing funderar på att ta en sväng upp dit och kolla effekten i bilen. |
pg_ice |
löste sig på ett annat ställe jag har beställt tid nästa onsdag hos Nordic Uhr i Norrköping för ett roto test. lite dyrare men den metoden ger mer exakt reslutat. 1400:- för den som är intresserad. |
| en länk dit vore kanon! | |
pg_ice |
Länk gå in under effekttest |
J.B |
Motor effekten i motorn är fortfarande teoretisk , den får du alldrig exakt mer än om du inte bänkar enbart motorn , men det vore intresant och höra vad du hadde för effekt på hjulen ? J.B |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.