|
|
|
|---|---|
|
Gasade lite extra häromkvällen, vid 215 på mätaren blinkade varningslampan för antispinn systemet till när jag passerade ett litet gupp. Är min fjädring för hårt ställd, så att bilen helt enkelt lämnade backen för en kort stund, eller finns det någon annan anledning till att lampan blinkade. Får väl börja kalla mig för Röde Baronen eller nått, när jag kommer lågflygandes i Z3'an. =) Fredrik M - Z3 2.8 | |
|
har du för håda fjädrar så märker du nog det på komforten. fivetvis kan hjulet tappa greppet när du kör över gupp, beror ju på hur kraftigt gupp och vilken fart, samt hur mycket du gasar. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Jag fick en E46 320 att göra samma sak i 160. Inget att oroa sig för. Ett gupp och den tappar ju fästet någon sekund. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
att ett hjul släpper i 160 tycker jag man ska oroa sig för.... inte så kul med ställ i dom hastigheterna [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
dannej: Vilken bil tror du har hjulet i marken exakt hela tiden i ett rejält gupp i 160? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
nej det är sant, men om du samtidigt tar en rejäl kurva, och kör över ett gupp tillräckligt kraftigt för att ett hjul ska spinna, så är det inte långt borta tills det andra också släpper. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Thanxs styman1, var mest det jag var ute efter, ville kolla att det inte var något fel på elektroniken. Får gasa lite lugnare i framtiden. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Om man laddar på friskt in i en kurva är det inte mycket tryck på innerhjulet så då kan det släppa nån millisekund om det är ett gupp men ytterhjulet har desto mer tryck mot vägen. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.