AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
958

Tillbehör till Z4 3.0i

Visa användare
5
DrGunnar
Z4 3.0i roadster -04
Hej!
Tänker köpa en BMW Z4 3.0. Som det ser ut nu så blir det en begagnad Z4 3.0i från 2004. Den är i princip perfekt men saknar några detaljer i utrustningen. Undrar om följande tillbehör är möjliga att montera dit i efterhand (och om möjligt, vad det ungefär skulle kunna kosta):
1. Vita blinkers fram?
2. M-sportstolar?
3. Multifunktionsratt?
4. Förvaringspaket, dvs nät bakom stolsryggarna och framför passagerarstolen (det finns ju inte alltför många förvaringsmöjligheter annars)?
Varken 2 och 3 är nog inga billiga saker att köpa och eftermontera. Pris vågar inte ens gissa..

\\\Linus
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Att eftermontera delarna du vill ha skulle kosta runt 90.000:-

Ja du läste rätt. Bara stolarna kostar runt 70.000:- för ett par.

Mvh Henrik
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Vita blinkers fram innebär att du måste byta HELA framlyktan. Om det är XENON så kommer det kosta över 10 000 kr iaf. Den enda användningen jag har haft av förvaringspaketet är av mugghållarna, och de suger! :-)
Visa användare
5
DrGunnar
Z4 3.0i roadster -04
Tack för info!

Då kan jag ju lika gärna köpa en ny, med tanke på nybilsgaranti och halvförskring skulle väl slutsumman bli ungefär densamma. Nej, får nog nöja mig med de standardsportstolarna och gula blinkers. Är ju faktiskt helt okey det också.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Punkt 3 på din lista är iaf inte dyrt att eftermontera. Finns satser att köpa på ebay för självmontage.

Personligen är jag dock van vid mf-ratt från andra fordon men saknar det faktiskt inte i min Z4. Allt är ju så nära ratten iaf!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.