|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken lyder, har idag e39 touring 525, men funderar på en bmw 330 touring. har 2st småkillar som fortfarande sitter i barnbilstol är det överhuvdtaget ngn idé att tänka på en 3-serie e46 touring?? /Danne Mvh Danne ************ Tennisbilen | |
| Det är klart möjligt men jag tror det kommer bli svårt att byta ner sig utrymmesmässigt om du redan idag med två bilbarnstolar utnyttjar utrymmet ganska hårt i e 39:an då utrymmesskillnaden är betydande. | |
|
Detta har diskuterats i åtskilliga trådar så du får söka runt lite på forumet så får du många åsikter. Jag har som du ser en av varje modell och om jag var i din sits så skulle jag inte byta ner mig i storlek det skiljer ändå en del i storlek. Självklart är det många här som får det att funka med barn och E46 och i de flesta fall så funkar det väl ok. Finns ju många som har ännu mindre bilar och lyckas lasta in både barn, stolar och barnvagnar men jag ser ingen anledning att komplicera livet i onödan ;) E39T sväljer mer där bak och är lite större i baksätet. Fram är det ingen större skillnad. Kanske inte så många centimeter men skillnaden märks. Sen ska man inte glömma att E39 erbjuder både mer komfort och säkerhet även om E46 anses vara lite roligare bakom ratten. Det sistnämnda kan jag inte ge en rättvis bild av då 530i alla dagar i veckan är mer spännande än 320d. ___ //Ulf |
|
|
Tack för dessa svar! Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.