|
|
|
|---|---|
|
När jag var ute och körde igår så skulle jag köra i en snäv sväng från stilla stående. Gasade rätt häftigt i 1an och då var det ungefär som om jag hade 100%ig diff något hjul hoppade fruktansvärt! Och sen efter dom hoppat hör jag hur de smäller till rätt högt i diffen och jag bara rullar. Ringer efter hjälp för att bogsera hem mig (som tur var var det bara 1.5km från hemmet). När jag väl är hemma testar jag att köra fram samt baka och det går. Jag hissade upp ena hjulet för att kolla om jag kunde snurra på de och det kunde jag fast den var väligt hårt(Ska den väl vara?). Hissar upp båda hjulen och snurrar på ett hjul och det gick väligt lätt så lätt har det aldrig gått innan de var ungefär som om bromsarna låg i väligt lite. Kan diffen ha gett sig? Kan de vara lammellerna i diffen som börjar bli slitna? (Om dom blir slitna). Bilen jag har är en 325ik från 87 men original lammelldiff (den stora). Tacksam för hjälp. Mvh Andreas | |
|
Fortsätt att snurra o försök lyssna efter oljud i klumpen,kan ju va en drivknut oxså,det du också kan göra är att snurra hjulet på ena sidan o låta en bekant hålla det andra hjulet o se om de ger utslag |
|
|
Okej ska försöka men jag plockade av diff klmupen idag och öppnade den, olja var där men ingen av dreven var sönder inte en skräma på dom. Kan de vara lammellerna som är slut? Ska kolla driv axlarna imorron Mvh Andreas |
|
|
Kollade drivaxlarna idag och jag märkte att på högra sidan var där rätt mkt glapp men på vänstra var där inget. Kan det vara drivaxlen som gett sig då? Och passa 320 drivaxlar? Är dom för klena tro? Mvh Andreas |
|
| Valp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.