|
|
|
|---|---|
|
Väggreppet på min Z3:a har varit uselt vid snabb landsvägskörning och fullgas acc. Vingligt och ostabilt. Fått tips här på forumet att rätt däck bak är oerhört viktigt, efter att ha testat två olika (dyra) märkes däck utan resultat, så trodde jag inte på tipset. Men i veckan testade jag två budgetdäck, och pang där satt det! Bilen blev en klippa på vägen, i alla farter! Tack alla ni som lämnat tipset att allt hänger på däckval och tryck. | |
|
Vilka däck blev det då? Mina bakdäck är nästan slut (nedslag på besiktningen i morse) så ett par nya måste inhandlas. mvh ///Andreas |
|
| Något annat som skulle kunna hjälpa med att stabilisera den är ett fjäderbentag. Har hört bara gott om dem, plus att det är jävligt snyggt också! Vad var det för däck du köpte? | |
|
Hade samma problem med min, testade med Michelin Pilotsport och GoodYear Eagle F1. När jag gick över till Hankook så blev det som en helt ny bil att köra. Mvh Henrik |
|
|
Skumt, jag kör oxå på Hankook och bilen är stadig som en klippa. Har funderat på Toyo nästa gång, men det kanske man skall strunta i? /Fredrik Min Z3. Länk |
|
| Har alltid kört på dunlop, och bilen går klippstadigt. | |
|
Vilket märke satt det från fabrik på våra Z3'or? Min bil hade Pirelli P Zero Rosso när jag köpte den och var inte speciellt rolig att köra. Jag antog att detta berodde på en annorlunda mix mellan däck och fälg och att däcken var slitna. Det satt 215/45 på 9.5" bred fälg fram. Blev en enorm skillnad när jag lade på Hankook 225/40 istället och ännu bättre när jag bytte till smalare fälgar, 9" fram. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Här är en länk m lite info. Kan tänka mig att det var olika fabrikat på olika marknader beroende på däckpriser mm. MK Länk |
|
|
Reklam är ju inte tillåtet här (så säljande firma kan jag inte ange) men till er som frågat, så är de köpta på nätet, heter TNG StarPerformer UHP storlek 245/40 ZR 17 W91, kostade bara 830:- spänn styck inkl. frakt från Tyskland till ytterdörren på 3 dagar. Med 2,8 Bar är bilen som en klippa på vägen, dessutom betydligt tystare än de Uniroyal 1 och Conti 2 som suttit där förut. Värda varenda spänn! |
|
|
Just det! Däckstrycket spelar en enorm roll. 2,8 bar bak istället för de 2,2 som rekommenderas. /Mats. |
|
|
Satte på förra sommaren Kumho 7XX, kommer ej ihåg sista siffrorna, grymt besviken dock, bilen går som en orm, ej att rekommendera, har testat med olika däckstryck och det funkar bara inte. Körde dock med Kumho 712 innan och dom var enormt mycket bättre. 712 däcken var enl mitt tycke lite väl hårda visserligen, då våtfästet var kass istället... aldrig blir man nöjd :-). 265/35 -18 bak o 225/45 -18 fram. Mvh PG |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.