AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
775

orginal e46 m3 speglar

Håller på att skannar ebay med flera efter orginal m3 speglar till min coupe.
Bilen är tillverkad i maj 2003 och min fråga är om vilka speglar som passar.
Jag har elstolar utan minne och ingen autofold funktion. Skulle jag kunna köpa speglar med denna funktion eller skilljer sig kontakten mot motsvarande speglar utan denna funktion? DVS skulle dessa speglar fungera på min bil med enda skillnaden att memory samt autofolden inte skulle fungera. Jag antar att memory funktionen på något sätt är sammanlänkad med minnesfunkttionen i stolarna, dvs något jag inte har.

Snälla svara ni som VET hur det är och har någon erfarenhet av detta.

Tack på förhand:-)
Har en fråga rörande detta ämne, kan jag lämna in bilen och köpa M3 speglar med autofold på en BMW verkstad med montering och lack? jag har inte autofold idag, skulle jag klara mig under 12.000:-för detta med delar, lack och jobb?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Enklast är väl att slå en pling till BMW och fråga. Misstänker att autofold kommer att ställa till det lite. En fråga, måste du verkligen ha autofold???

Du kommer billigare undan om du skippar det och dessutom fixar lacken på annan ort än BMW. Monteringen grejar du ju själv :-)

Köpte samma i höstas och betalade ca 5 lock hos BMW och pyntade sen 500 till den lokala lacknissen och det vart kanon. Ska bara montera när det är lite varmare och det är inte svårt att byta själv!

Klart att du kan lämna bort hela rasket till BMW men dom är väl inte kända för att vara billiga på sånt där inte.

Niklas

Fransosen
Nja, har alltid drömt om att ha en bil med autofold sedan min polare hade en Ford ST220 med det och skröt alltid om den funktionen så vill inte vara sämre. Och ska jag endå lägga rätt många tusen kan man ju lika gärna slänga på några tusen till, men som sagt kanske kostar mer än det smakar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.