|
|
|
|---|---|
|
Har ganska nyligen inhandlat en 528iA -97, Nu när värmen börjar komma under soliga dagar tycker Kliman beter sig lite underligt, den går aldrig upp på högsta fart även om det är varmt i kupén, jag måste själv dra upp fläkten på max för att få riktig svalka. Även när det är kallt beter den sig underligt, jag upplever det som om all värme hamnar på fötterna. Någon som har erfarenhet av detta fel? BMW Bug | |
|
Känner igen lite av ditt problem... upplever liknande på min men när jag har kört bilen en stund så är temperaturen rätt. Skulle tro att automatiken inte kör kylan för fullt då min fungerade aldeles utmärkt i somras och yttertemperaturen var högre... :) Jämfört med Volvo 855 som jag hade tidigare är AC'n på BMW'n lite annorlunda då Volvon alltid blev svinkall eller för varm och BMW'n är lite mer diffus men har en behagligare kyla... "Med Steptronic'en i sportläge kan även en 90-åring vinna över en manuell..." |
|
|
Det är likadant i min bil, men när jag pratade med BMW här i Linköping om detta så sa de att det är så det skall vara. Anledningen är att vissa tycker det är obehagligt om det blåser för mycket kallt. Därför kyler den, men på låg fläkthastighet, så att det inte skall bli störande drag. På nyare årsmodeller finns det en speciell knapp för att få maxmimal kylning (dvs med max fläkt) då bilen tex stått parkerad i solen. /Micke |
|
|
Jag tackar för svaren.. men en sak till.. har ni samma "problem" med att värmen först kommer på fötterna när det är kallt ute? BMW Bug |
|
|
Jo, den prioriterar väl värme på fötter och ruta har jag för mig. Fast du har ju ett litet vred mellan förar och passagerar-utblåsen (ovanför stereon), om du ställer det på tre röda pluppar kommer det väl värme där också? /Micke |
|
|
Jo det är helt riktigt... Kan kanske ha något med saken att göra.. :) BMW Bug |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.