|
|
|
|---|---|
|
Hallå hallå. Jag skall sälja min 318is coupé och undrar om jag har satt prislappen rätt? Det är en E36:a som sagt var som har gått strax lite över 25000mil. Går fint i lådan. Fina 17" Momo Arrow fälgar med hyfsade däck (215/45 -17) som går ca 2 säsonger till beroende på körsätt, samt 15" plåt med vinterdäck som är så där i skick. Klart godkända inför nästa vinter i alla fall. Utrustningen är följande: Taklucka, El-hissar, Larm med C-lås styrning El-speglar M3 front Sänkt med H&R 60/30 Momo corse ratt. Sitter även tyg inredning i bilen. Alltså inget skinn. Finns inte alls mkt rost på bilen. Det som finns är vä framskärm som har rostat hål längst ner i vänstra hörnet mot tröskeln, Baklucka på insidan mot gummilist (Ytrost), Höger framskräm lacksläpp (ser galvat ut) så det har kommit lite rost där med. Övrigt är bilen mkt fin i lacken. Men motorn "rasslar" upp till 3500rpm. Troligtvis kamkedjesträckaren eller byte utav kamkedja som gäller. Funkar fin fint annars. Startar och är rätt så pigg. Verkar även sitta en diffbroms på bilen. Bilen skall bes innan April slut. Det som skall göras är att byta stöddämparna fram, Justera handbromsenbak och koppla in signalhornet. Skall skattas i Maj. Har satt ett pris på 22.500:- på min BMW. Är detta för mkt? För lite? Lagomt? Bifogar en länk till min annons med bilderna på bilen: Länk Hoppas på seriösa värderingar. mvh Andreas | |
|
Just ja. Glömde säga. Bilen är svensksåld med. Kanske inte har någon betydelse för en så pass gammal bil? mvh Andreas |
|
|
Mitt tips blir ju att du fixar rasslet från kamkedjetransmissionen först,sedan så HÖJER du priset till "normalnivå",dvs mellan 25-30' då ca.. Jag tycker inte att bilen är värd pengarna i nuvarande skick/tillstånd,men det är ju jag det. Lite för mycket vågspel att inhandla en 318is med rasslande kamkedjetransmission anser jag,rasar "säkert" med sedvanlig otur redan innan man är hemma. Mvh Janne. |
|
|
Att den rasar tror jag inte. Men tänkte byta kamkedjesträckaren så fort lönen kommer in. Om bilen är kvar vill säga. mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.