|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja då vart min älskling stulen inatt. Hovås, Göteborg! Syrran o morsan hörde bilen dra på utanför nånstans runt kl 01.00-01.40. Dom trodde det var jag som gasa på, Ända gången jag lägger mig tidigt ja! då ska dom va på den. MEN MEN! Färg: Daytonaviolett Reg: PMZ 495 Chassinr: HC91040GD62283 Övrig info: Dynamic Racing fälgar 5-ekrade, SuperSprint avgas från katten och bak. Om ni ser nått kan ni väl höra av er mvh alex | |
|
Lägg upp en bild på den i galleriet och länka dit i forumet. Det är alltid lättare att känna igen bilen om man har sett en bild på den. För övrigt mycket tråkigt, hoppas du hittar den oskadd. ________ Bilblogg: Länk |
|
| Bilder upplagda! | |
|
Fy f"n alltid tråkigt att höra sånt här, hoppas du hittar de som tog den BMW M5 för life. Snart Schrick kamaxlar och mappad |
|
|
Den bilen rullade i Norrtälje med 2 olika ägare det gasades friskt DÅ !!!! Ganska fin bil !! |
|
|
fyfan, skittråkigt att höra. Lider med dig! Ska försöka hålla utkik efter bilen. Hoppas den kommer tillrätta. |
|
|
stackare=( hoppas bilen kommer tillbaka välhållen. |
|
|
Var inte den till salu för ett tag sen eller minns jag fel? Hoppas den hittas! Mvh Asken |
|
| lider med dig Alex! tråkigt som fan att höra. men det verkar finnas för många optimister här....har aldrig hört talas om en stulen och sedan återfunnen m5a....iaf inte i sthlm....hade du larm å så? | |
|
Den Muggeloröda Sv-sålda 9000milers 94: an hittades efter stölden i förra veckan tyvärr krockskadad, några är uppenbarligen ute efter att stjäla alla M5 3,8 i Sverige, mitt råd gör allt vad ni kan för att säkra era bilar!! Stephan |
|
|
Stephan; Var det den totalindividuala M5'an som stod på BMW Solna ca -95/96?! Han kanske bör sätta spårsystem i sin M5'a... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| De bilarna som stulits, har de stulits från gatan eller eget låst garage? Min bil står i ett större "flerbilsgarage" inlåst i en "stålbur" som endast jag har tillgång till...Skall man vidta extra föriktighetsåtgärder som att sätta dit rattkryckan samt rycka nåt livsviktigt relä? Garaget skall enligt uppgift vara video-övervakat, dvs kamerorna startar antagligen när en dörr till/från garaget öppnas...Är nog bäst jag kollar till bilen ikväll så den står kvar... | |
|
Stephan; Vet ej om den stod i Solna, men här är den i helt skick... Länk i tråden på e34m5.se finns bilder i skadad skick, den totalförstörda Avusblåa 95: an står bredvid... Länk (du måste regga dig) Dawwe; Hör med Schnitzer/HD91 dom har kontakt med ägaren till den sv-sålda angående stölden. Stephan |
|
|
Stephan; Det är den :( Hoppas få svar från Admin snart ang. reggningen på E34M5.se Om jag hade ägt den röda hade jag monterat ett avancerat spårningssystem. Dawwe; Kolla med ägaren till garaget och kolla om det bandas och hur ofta de skrivs över. Skulle min bil bli stulen vill jag iallafall ha bra bilder på dem. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| Ringde o kolla nu...Kamerorna går tydligen dygnet runt oberoende av om det är någon i garaget eller inte...Dock visste han inte hur ofta de skrivs över men han trodde iaf inom 3-4 dagar...Kamerorna har tydligen kommit upp för att folk kört in (!!!) i de automatiska portarna o pajjat dessa tidigare varvid de försökt smita, finns säkert andra anledningar oxå... | |
| Ringde o kolla nu...Kamerorna går tydligen dygnet runt oberoende av om det är någon i garaget eller inte...Dock visste han inte hur ofta de skrivs över men han trodde iaf inom 3-4 dagar...Kamerorna har tydligen kommit upp för att folk kört in (!!!) i de automatiska portarna o pajjat dessa tidigare varvid de försökt smita, finns säkert andra anledningar oxå... | |
|
Dawwe + alla andra; Kan rekommendera detta system då den går på VHF vilket gör att den kan sökas även i parkeringsgarage, under marknivå och att man inte kan täcka in bilen med folie (vilket gör att GSM tappar signalen). De har bilar som rullar nästan hela tiden och rycker ut pejlar in boxen. Boxen göms i bilen och inte ens ägaren vet var boxen sitter (stor som en kortlek). Vissa kanske tycker det är dyrt men jag tycker det är prisvärt. Frågan man ska ställa sig: -Vad är det värt att hitta bilen samma dag istället för när polisen ska göra det? Länk; Länk M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Tack för all respons. Fortfarande inte hört något om bilen. Angående var bilen vart placerad vid hemmet är på "Garage uppfarten" Byggde om vårat garage till en studio för 3 år sedan. Bilen stod med fronten in mot huset. Med pappas bil på vänster sida och morsans bil på höger sida. Området jag bor i är väldigt lugnt och har inte vart med om något speciellt under mina snart 22 år jag levt här. mvh alex |
|
|
Väldigt, väldigt tråkigt! :-( Där känner mig jag nästan lyckligt igen med min maskinskada... Varför stjälar man egentligen en sån bil? Mycket pengar ger det ju inte. Bara för att busköra? Eller för att det finns nästan inga bra E34 M5 kvar? Hoppas du har stöldförsäkring? Mvh Torsten |
|
|
dode: En sån kan man slackta och sälja i delar = mycket pengar, speciellt för motor, låda, slutväxel, spoilers, osv. //Schnitzer |
|
| tyckte verkligen jag såg en sådan som liknade din vid åtvidaberg, liknande fälgar och daytona violett. däremot har svårt att minnas om det var vinge o eller vilket reg nummer. en 3.8 sa han. lät som trimavgassystem. skininredning? är motorkåpor omlackade? är den bilen omlackad?? för den såg väldigt ny ut i lacken denna.. 2 mil utanför linköping förra lördagskvällen såg jag den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.