|
|
|
|---|---|
| Alltså om man kunde räkna bort bränsleförbrukningen, hade det påverkat era val? Själv hade jag nog köpt en v8 av något slag.....m5 e39 kanske | |
|
Jag kör så pass lite att bränslekostnaden är försumbar. Därför kör jag helst 750i på vintern och M5 på sommaren :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Skulle nog ha en X5 på vintern och en M3/M5/M6 på sommaren. Fördelen med diesel är väl främst att den drar mindre samt möjligtvis att den fungerar bättre som dragbil pga högt vridmoment. Hade jag då fri besin skulle jag inte ha en diesel utan största möjliga V8:an/V10:an. | |
|
Frågande hade varit roligare om du ändrat från bensin/diesel till pengar :-D |
|
|
En VW Lupo 3l och kört Sverige runt en gång i veckan, det är så tråkigt att tanka:) Mvh Asken |
|
|
Jag skulle fortsätta med diesel. Trivs med högt vridmoment/lågt varvtal. Göran FWD - Nej tack! |
|
| M3 - helt klart...för porsche får man väl inte säga här va? | |
| Det hade nog inte påverkat mitt bilval. Däremot skulle jag kanske kört lite mer. | |
|
Nej bränslepriset påverkar inte bilvalet (däremot nöjeskörningen) det som påverkar är trängselskatten (hatar att bli kontrollerad/övervakad) så jag ska försöka köpa en miljöbil (Honda Civic?) när avgiften införs men av någon anledning dök det upp ännu en intressant 540i/6 E34, den jag allra helst vill ha tag i så det är bara att öppna plånboken=) och då får miljöbil vänta för fler än 4 bilar vill jag helst inte stå med och nu ser det ut att bli 5=) Jag har försökt att äga/köra bilar av budgetskäl men då blir jag grinig = det är inte värt att förstöra min sinnesfrid för att spara några kronor. Stephan Ps; Jag gillar diesel, köpte/valde ut en Passat 1,9 TDi till min mor och ärligt jag tycker den är mer underhållande att köra än min fars 530iA E39 vilket är förbryllande även för mig. |
|
|
m5 3.8 e34 på vintern 635 e24 på sommarn |
|
| Det skulle inte påverka mitt val av bil, senaste jag tankade kostade 7.85kr/litern(I tisdags) | |
|
En Hartge H50 V10. Åka åttor runt nya M3an vore ju inte helt fel =) |
|
| stephan - jag valde en 120d istället för 130i enbart för att få en billigare milpeng då jag åker 3000 mil/år | |
|
eftersom jag gillar bilar med kraft hade velat köra denna Länk men det handlar knappast om ekonomin då,hehe utan för att man gillar bilar med riktig bottenkraft (tyvärr är det en Brabus) brutalare bil än den finns inte idag och tyvärr så finns det inte en bmw som hänger med den, till och med hartge h50 v10 står still i jämförelse Länk |
|
|
Är det verkligen bränslekostnaden som hindrar dig Goldcom från att ha en X5 och en M3/M5/M6? Själv skulle jag nog kunna tänka mig en 750 e38. Ganska mkt bil för pengarna och så skulle jag ju slippa sopparäkningen, så varför inte. Om den inte går sönder förstås. Mvh Johan |
|
| Jag skulle köpt en tankbil för att sen åka runt och sälja billig bensin och diesel ;) | |
|
Att enbart bensinpriset är det som hindrar folk från att köpa en M5a här är mig oförståeligt. Bensinkostnaden är ju knappast den kostnad som stiger mest iom köpet av en sådan bil. Försäkring, service osv då? Fri service och försäkring, då jäklar hade det blivit åka av i en M5a, bensinpriset är skitsamma :) |
|
|
Värdeminskningen får man inte heller glömma! Jag trodde det skulle räknas upp mer gamla bilar som är billig i inköp men med rejäl soppatörst. Mvh Johan |
|
|
Samma bil som jag beställt, faktiskt... Visst, en M5 Touring hade varit häftigt - men det är inte bara bensinpriset som skrämmer ...:-( ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.