AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
381

Krånglande värme?

Cabrio
Jag har Problem med värmen i min bil, motortemperaturen är normal enligt mätaren ( i mitten)
men jag får ingen riktig värme, inte för änn jag varvar upp bilen till 5000 varv ca, då kommer det värme men ligger jag och kör normalt eller står stilla med motorn igång så känner man att värmen börjar försvinna, tycker det verkar mycket lustigt!

nån som har nån idé om vad det kan vara!

Mvh Tobbe 325 Cab 93
Deliq
Prova med att cabba upp ;-))

M V H // Deliq
Cabrio
hahaha!!!
Satt bara och väntade på att den passningen skulle komma ;-)

Mvh Tobbe 325 Cab 93
Deliq
Har du kollat nivån i kylaren ?? och luftat !!

M V H // Deliq
Cabrio
Ja den har jag kollat, men vad menar du med att lufta??? Ursäkta mig om jag är dum men hur gör man det??

Mvh Tobbe 325 Cab 93
Motorn igång, varmkör så att termostaten öppnar, full värme i bilen. Sen öppnar du den lilla plastskruv som sitter på kylaren så pyser luften ut.

Länk
he
32
henkeume
318i 2st 83
m5 91
Hej
Det sitter kanske en pump som pumpar in värme till värmepacketet som kanske är paj det gjorde det på min var kass värme om man inte tuckta så det var bara att hålla ut till röööd markeringen
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
jag tycker att det låter som Deliq säger!
att det är luft i systemet!

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Cabrio
Jag var tvungen att slå ytterligare en kik på kylarnivån igår & då var det lite halvtaskigt med vatten i, hmmm det var inte länge sen jag kollade, nu var det lite halvtaskigt med vatten i, hittade även skruven, ägnade kvällen åt att kolla om kylaren läckte, som tur var så hittade jag inga tecken på det.

Jag får tacke för di fine & bra förslagen, nu är det varmt & gött i bilen.

Mvh Tobbe 325 Cab 93
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.