AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.072

Tickande ljud från M3an, men inte från Ventilerna...Help

Har haft ett ljud nu på M3an en stund som jag inte lyckas finna ut vad det kan vara.
Tänkte höra om nån haft liknande problem, och hur man kan tänkas fixa.

Ljudet är tickande och kommer på sidan av ventilkåpan, dvs inte från ventilerna. Utan detta ljudet kommer 5cm på sidan av ventilkåpan upp mot insprut o insug. Ljudet kommer ifrån mitten där, de e lägre ut mot fronten om man säger som så =)

Nån som vet vad de kan tänkas vara? Läckage?
Ph
8
PhilipM5
325 coupé -92
M5 e34 -91
Det är inte insprutarna som jobbar bara då? Eller tomgångsventilen?
Møjligt, men ska de verkligen låta så?
Ph
8
PhilipM5
325 coupé -92
M5 e34 -91
Jag vet inte hur högt det låter, men det är normalt att höra ett litet tickande...
MVH/Philip
Mm har med hørt de om M3orna.
Ska spela in de på ljud o lægga ut en lænk =)

Imorn blir de in i norskt fængelse før fortkørning!
Akta er før Norge, åkte dit på 90væg me M3an i 155km/h, fick 13månader utan kørkort och 14dagar i norskt fængelse...

Imorn børjar domen! 11Maj e ja fri igen ;)

un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
jäklar va tungt med fängelse för fortkörning!:(

får jag vara nyfiken och fråga hur det kommer att påverka dina jobbförutsätningar i framtiden?

är det som i sverige att det är en fet plump i registrerna som stannar där eller sitter man av sin tid och sen är det ur världen?

jag jobbar redan i norge, o det ær relativt vanligt att folk får sitta 14dagar før diverse kørningar.

Jobbar ute på oljerigg så de e inga problem o sitta inne 14dar, jobbar 14dar ledig 28 året runt så ;)
Säkert kamkedje spännaren... jag hade samma problem på min gammla 3.0:a och jag bytade till 3.2:ans som e bättre. kostar typ 1200:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.