|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har köpt en 325Ti -01 som jag måste säga har överraskat mig positivt. Mycket trevlig att köra, schysst väghållning och gött ljud. Men den något feminina fronten gör att jag måste byta ut originalfälgarna (225/50-16) mot större. Är på jakt efter 18" med 225/40-18 fram och 255/35-18 bak. Tacksam för förslag och om någon som har samma modell har erfarenhet av denna storlek. Mvh André | |
| Vad har du för ET-mått på bakfälgarna orginal? Fram tror jag det passar men är lite tveksam bak..... | |
| bak kan du nog glömma med engång... | |
|
Passar utmärkt, kolla länken här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| tror direkt att det kommer o ta imot,med1-2 personer sitter där bak,måste valsa skärmarna garanterat... | |
|
Eftersom det är en originaldimension som är godkänd av BMW, så skall det inte vara några problem så länge fälgarna har rätt ET. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är alltså följande dimensioner som BMW har godkänt: Fram 8JX18 ET47 med 225/40-18 Bak 81/2JX18 ET50 med 255/35ZR18 Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har inte kollat vilket ET-mått jag har nu men jag har hittat BMW original 18" splitfälgar till E46 med 255/35-18 bak. Enligt lilla "infobrickan" för bla lufttryck som sitter vid förardörren är 245/40-17 godkänt bak, antar då att även 255:or funkar. Förutsatt att ET-måttet är rätt förstås. Men det borde det väl vara om fälgarna är BMW original till E46?? //Lite förvirrad men ser ljuset där framme.... |
|
|
BMW M135 är väldigt snygga, har dessa på min. Dimensionen är precis som du önskar fram 225/40-18 och bak 255/35-18. Bilen är helbilsgodkänd med dessa fälgar. |
|
|
Tackar för svar! Som ni ser om ni tittar på bilderna på 325:an så funkar mina 18" utmärkt. Har även suttit 4 pers i bilen utan problem. 225/40-18 fram, 255/35-18 bak. dicka o får läsa på lite till... :) Ha en bra helg!! //A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.