|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en Bmw 518 E34 som förstabil, måste dock ha lite tips innan jag bestämmer mig. Jag kommer att köra ca 80 mil/mån och behöver därav en bränslesnål bil, vägen till plugget går torpedvägen genom hela stan (Stockholm) på motorvägar. Är dock väldigt osäker på om 113-116 hk verkligen kommer att räcka, tänker främst på säkerheten vid omkörningar... förutom låg bränsleförbrukning så vet vi ju att den har låga driftkostnader förövrigt... motorn kanske rentav är en nackdel då man måste stå på gasen varje gång man vill komma framåt...tänker då på högre bränsleförbrukning. Andra alternativ kan tänkas vara 520 och 520tds... vet dock inte driftkostnaderna för dem. 520tds låter ju onekligen som bra ett alternativ, men vet inte hur det är med alla idiotskatter för diesel. Försäkringen går via far med ca 37 "skadefria" år på ryggen. Behöver alltså argument för 518, 520, 520tds ... vad ska man satsa på? 3-serien går helt bort. | |
|
Köp du en 518i E34 men>>>>Köp absolut en från 95-> pga att den fick kamkedja(M43 motor) då, dvs mycket hållbarare än den "lite felkonstruerade" M40 motorn.. "By the way">>>520tds finns inte i modellprogrammet för BMW :) Mvh Janne. |
|
|
Kul, hoppas du läst trådarna om vad som kan hända när man försäkrar på farsan ... Hoppas du inte spräcker hans statstik. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Jag tycker du ska satsa på en 520! Dom går billigt dom också... -=JunioR=- |
|
| håller med föregående talare, min 520 är mycket snålare än jag nånsin hade trott! | |
|
Jo,som vi säger i Norrland :) En 520i kanske kan vara ett alternativ ,men se då till att du får en med 24v helst med Vanos,då är den säkert inte dryg på soppan efter landsvägen,men jag tror nog att det blir en billigare drift med en 518 M43.. Mvh Janne. |
|
|
Tror också 518 M43 är billigare. Hur är det med reservdelarna, är det skillnad på 518 & 520 i priser? |
|
|
Nja,vad gäller just vanliga reservdelar så är det väl ingen skillnad att tala om(naturligtvis beroende på var man handlar detta).. Men du slipper ju två stift iaf om du handlar 518 ;) Mvh Janne. |
|
|
VIllarosa, om han bor hemma är det väl inget speiellt med den försäkringen? |
|
| Det kan inte skilja så fasligt mycke på 518 o 520. %20 får du iaf skaffa dej, en trött 4 cylindig motor. Har aldrig förstått varför bmw enns tillverkat 4 cylindriga motorer. Det skiljer nog inte så värst mycke ekonomisk, men desto mer i körglädje. 150hk o en varvvillig motor är trevligare... | |
|
Unka: nejdå, men du kommer nog underfund med varför när du själv blir äldre och märker att din premie ökar för att unga förare (= högre risk enligt statiskik hos fbol) skenförsäkrar på farsan/morsan. Men som sagt, det finns dom som fått probelm med att få ut ersättning. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Zardur köp en 520 istället. Bor du å far i samma hushåll så kan du skriva bilen på honom , men kör försiktigt det vinner både du och han på. |
|
|
baaaaah, köp en 530 med m60 (v8)-motorn...med manuell låda. Bränslesnål, och några hästar iallafall. MVH Andreas |
|
|
Vill du ha "lite roligt" så köp en 525. Kostar inte så mycket mer att äga än 518 och 520 men är ganska mycket roligare. Jag har ägt 2 st 518 och tro mig, den är ganska seg. 518 är en "köra till jobbet bil" Vill du ha en bil som känss något modernare så satsa på en E39. E34 känns ganska gammal nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.