|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag håller på att felsöka lite i min bil angående ett vinande ljud som uppstår när AC:n är aktiverad. Jag vet att AC:ns kylande funktion aktiveras beroende på ute temperaturen. Var det vid +10 grader som den aktiveras? Nåväl, min huvudfråga lyder: Om det är +4 grader ute så är väl AC:ns kylande funktion avstängd men fortsätter kompressorn att snurra ändå (med samma hastighet eller reducerad) eller är den också avstängd? Om man slår av "snöflingan" stängs kompressorn av helt då? Tacksamm för info:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk | |
| Kompressorn går inte inte vid 4+. Jag kommer heller inte ihåg vilken mintemp. den har. | |
| Har hört att det är runt +6 grader... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kompressorerna snurrar konstant när snöflingan är på, det är ingen magnetkoppling som slår till o från som på de äldre. Utan interna kolvar o ventiler reglerar kompressorns arbete. ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: Är det fler än en kompressor i min bil:s AC? Om man slår av "snöflingan" stannar kompressorn helt då? Om gradantalet sjunker under ngt +grads tal stängs kompressorn av då eller fortsätter den konstant i samma hastighet med dock minskad kylmedels mängd? Anledningen till mina frågor är att det häromdagen bara var +4 grader ute (enligt bilens temp mätare) och då försvann oljudet, vinandet helt från AC:n och bilen blev tyst igen. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.