AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
707

motorer till 318 is

he
7
henkee
318iS/C-92
tjena.
Är det någon som vet något ställe där dom säljer motorer till en 318 is/c ?
mvh
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
ja det va ingen "lätt" motorn att hitta du skulle ha tag i, testa ebay, jag hittade några m42 i staterna för en månad sen ungefär.. det är nog lättare o billigare köpa en hel bil isåfall.

mvh:jani

never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience.
tyska ebay är ju annars ett hett tips istället för att behöva frakta det hela vägen från USA. Finns väl en snubbe i småland också som har motorer i överflöd till BMW. Blocket, bildelsbasen m.m.
Visa användare
278
finnen318is
det är ingemar du talar om, sök inlägg på ap innan någon handlar av han, läs först o bilda er en uppfattning om han, jag säger inte nu att inte ska handla av honom.. men man ska gärna kunna sin sak.

det tyska ebay jag menade, is motorer ligger inte o dräller presis överallt. + du vill inte ha en som e kass, en tom topp går loss på 15k hos bmw..

Mvh:Jani
(Team FF Survival)
he
7
henkee
318iS/C-92
söka vart på honom? vad är AP?
Visa användare
278
finnen318is
ap=autopower, du ny här va? då ska ja förklara.. du kan söka på gamla inlägg på ap, o tro mig, det finns delade åsikter om den mannen. vissa rekomenderar att ingen ska ha något med han och göra. men jag menar på att vet man håller på med så e det ingen fara, jag köpte min is av honom för ett tag sen. du vet att du får ge typ 15k för en lös is motor, som sagt det blir billigare o köpa en obesiktad hel bil o riva ut motorn. som du får förmodligen renovera till en viss del, samtidigt kan man ju passa på att uppdatera den lite :) jag kan starkt rekomendera nya kammar o etc, etc, det riktigt najs liten krabat till motor..

(Team FF Survival)
he
7
henkee
318iS/C-92
okej men är det ett bra pris 10tusen?
jag fick den för 10 plus frakt
Visa användare
278
finnen318is
menar du hela bilen eller bara en motor?

(Team FF Survival)
he
7
henkee
318iS/C-92
haha bara motorn... men jag har redan bet honom dra åt helvbete :P
Visa användare
278
finnen318is
hehe, ja det många som gör det.. han kunnde inte styrka att den gick va? hahahaaa.. han e lurig som fan den jäveln.. om de vart en komplett motor med koppling som funkar så hade det vart okej tycker jag personligen, det en rolig liten krabat m42´an. men börja leta krockade bilar, där kan du göra klipp.. varför ska du ha en ny motor? e din kass eller?

(Team FF Survival)
he
7
henkee
318iS/C-92
ja du den slutade gå på 4 sylinderna har tappat komprisionen totalt.
och på värkstand säger dom att det blir dyrare att lagga än att köpa ny begagnad :(
men det roligaste med killen/gubben är att jag skickade ett mail att jag inte ville ha något att göra med honom. så sa han bra för jag har fåt ett mail från norge :P vad är oddsen ? haha
känns som denna tråd börjar balla ur i någon barnslig tråd om hur allt ska vara och inte är.

men som sagt hur så svårt är det inte att hitta en m42 motor. vet en som säljer på blocket som håller på och gör sig av med en massa bmw prylar. och då menar jag inte han ingemar som finnen318is pratar om...
ba
68
barrre
318is -94
m42 är riktigt trevlig motor.. fick själv hem nya bremo-tändkablar från Texas igår :-)

Snygga röda bremo-kablar köpta ifrån Usa --> 500:-

Nya på mekonomen --> 2000+:-
Visa användare
278
finnen318is
dr rosenrosen.. vad fan menar du allvarligt? får vi inte ha en diskusion på denn tråd? tycker den e barnslig så gå inte in på den för fan. jävla viktigpetter.

och m42 växer inte på träd, inte i allafall fräscha sånna.. jävla rikspucko.

barre: vart beställde du dom ifrån? det var ju hur jävla billigt som helst, tack på förhand!

(Team FF Survival)
Visa användare
278
finnen318is
henkee: då visste inte killen vad han snackade om, slit ut maskin o plocka ner den, garanterat kolvringarna som e slut,, m42 e inte tokdyr o renovera, samtidigt så kan du passa på o trimma en lite..

(Team FF Survival)
ba
68
barrre
318is -94
finnen318is: www.ebay.com Finns säkert på ebays tyska site också för ännu bättre pris :)
finnen: seriöst har du något problem eller vad är det som händer? här försökte man hjälpa henkee men på något sätt glider du in och tror du kan allt. fan folk som du är såna man tröttnar allra först på... men jag ska låta er sköta den här diskussionen själva så blir det säkert jättebra.

lycka till henkee men som sagt tyska ebay klart billigast om du nu inte kollar på lite andra svenska forum som har förkärlek till m42
he
7
henkee
318iS/C-92
tackar jo jag har hittat en motor på skroten nu för 5 tusen så jag hoppas allt går bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.