AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.110

Värdering av 523i-97,EN ägare sedan ny!

Sida 1 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...Nu måste jag fråga igen(gjorde detta för något år sedan,men värde nu?) vad denna bil är värd spendera på, ty farsan ska köpa nytt och ev jag ska "ta över" hans bil..

Ingen Ac!,Ingen sollucka,kassettbandspelare?,ej skinn..Några mjuka bulor på tröskellådorna(både höger o vänster, men syns knappt om man inte vet om dessa)...
Fullservad på auktoriserad BMW verkstad,fin bil...allt fungerar.

Drygt 15000mil rullade..

Dock multiratt(farthållare osv),drag,15'' original lm-fälgar på s-hjulen,v-hjul,aspensilvermatallic(snyggt tycker jag),manuellåda,larm+std utr.

Han vill ha 50'....Värt att lägga dessa pengar på en "tomhylsa"?,dock en väldigt fin och "gubbkörd" sådan :)

Väldigt tacksam för svar..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ingen rost, som jag har kunnat se iaf..

Mvh Janne.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag tror inte han får 50.000 kr på öppna marknaden, men du vet ju att det är en bra och seriös bil, så då kan det ju vara värt att ta över kärran.

ps. Vad är det för konstiga länkar?

Mr C
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok,tack.

Hmm...Jag har också sett de där strecken under vissa av mina skrivna ord,jag trodde att det bara var jag som såg dem??

Jag kanske har fått något virus i datorn,ingen aning faktiskt :/

Mvh Janne.
Inget virus utan ett test med IntelliTXT från autopower!

Se Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Någon med fler synpunkter?

Vad som helst..

Mvh Janne.
Be
67
BeroT
X3 xDrive30e -20
Prist är nog OK.
www.bilpriser.se indikerar 56'-64' vid privatköp.

Mvh
/Tore
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker också priset är ok mest pga känd historik vilket är värt en hel del.

___
//Ulf
Behovet av ac skiftar ju en del beroende på var i landet man bor. Bor man norrut kanske det inte känns lika angeläget...

Verkligen intressant spec på bilen! Jag trodde inte att det såldes (= togs hem av agenten) några nya E39 i Sverige utan komfortpaketet som ju innehöll multiratt, klima och farthållare. Dessutom vill jag minnas att 96 och 97:orna såldes slut i ett nafs.

Bara multiratten+farthållaren separat måste väl ha kostat mer än hälften av vad hela komfortpaketet gjorde?

Antar att din farsa måste ha stått på sig rejält mot försäljaren när det begav sig :-)

Jag tror tyvärr att avsaknad av AC gör rätt mycket. När jag sålde min 318 E36 -94 för nägra år sedan var det några intressenter via mail som gnällde för att det saknades AC. Gissar på 40-50kkr.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja, Kristoffer...Om jag drar mig till minnes så kostade komfortpaketet 27000kr,farsgubben snikade in på utrustningslistan och "sparade" hela 15000kr :) på att inte välja till ac..

Men eloge till honom att han bytte olja +filter redan efter 200mil första gången efter min inrådan :)

Jo,han har också "skisack"oooYES som ett tillval ;)

Han har ju bytt en del prylar som jag vet är ganska så "standard" vid det här laget på tidiga E39 såsom effekttransistorn(är det inte så folke brukar skriva att detta "motstånd" till kupéfläkten är benämnt)..Alla "knarrlister" runt dörrarna,stötdämparna fram,bakluckans lås(pga smatterljud osv),en dimljusinsats(pga stenskott)..mm.
"Bra" eller snarare "lite kul" att ha hela historiken bevarad sedan ny hur som haver :)

Han var en av de första här i Umeå som hade en E39 vill jag minnas,bland det 3-4 första enligt verkstadspersonalen, som bytte oljan+filtret åt han vid 200mil rullade,återförsäljare här i Umeå fanns inte då (Köpte den på Thylins i Skellefteå)...

Inga problem att köpa denna bil utan ac var det heller,men leveranstiden tror jag var nästan 7 månader!!
Beställde den i Maj -96 fick vagnen December som 97 års modell..

Ja....Tror jag köper bilen för sagda 50000 pix,tycker väl själv att den nog kommer att bli svår för mig att avyttra för rimliga pengar ,men jag brukar ha mina bilar så lääänge att det egentligen inte spelar någon som helst roll...
Det är väl just det där om man kan "leva" med en ac-befriad E39 i längden,jag tror jag kan det :)

Mvh Janne.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Låter som en bra vår/höst/vinterbil, nån av dina andra bilar har väl AC?

Men han borde släppa den extra billigt till dig, sitt eget barn... typ 40´ lappar.

Mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,ac finns ju på 735.an men jag ska nog ändå sälja just den om det blir köp av hans vagn..
Har inte plats för 3 bilar...egentligen.
Och just 735:an som "gumman" mest kör har jag inte hunnit få så mycket "känslomässiga" band till :)
M535:an har jag så svårt att "dumpa iväg" av olika anledningar..

Han anser väl att en E39.a med 1st ägare,svensksåld,välskött ligger i minst 50' oavsett utrustning då..Men visst,jag kanske kan få ned det en smula till med lite tur..
Får väl se vad det blir i slutändan..

Mvh Janne.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En s.k. Gotlandsbil som den benämns inom bilhandeln. 4 växlad, inge centrallås eller servostyrning vill jag minnas specen var för dom på äldre dar:)
Mvh
Asken
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

På Gotland är bilarna saltfria o fina liksom denna..

Undrar hur många svensksålda E39 av tidig modell med endast en ägare det finns i Svedala idag,kan ju inte vara många?

Kanske unik vagn i både utrustning :) och historik,vad vet jag :)

Mvh Janne.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag tycker det är mycket pengar, den lär ju vara absolut iskall (häpp!) utan AC på begagnatmarknaden. Sätt ut en annons på 50 och pejla intresset, jag tror inte en käft kommer att ringa. Hoppas jag har fel, men dessvärre tror jag inte det. Det vore ju synd om du förlorade pengar på en affär med farsan!

Mvh Johan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,det vore naturligtvis trist....
Vi får se vad jag måste ge för att "få ta den".

Mvh Janne.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Läste med intresse era inlägg och måste bara kommentera lite...
Jag har själv en tidig e39:a....svensksåld och fullservad på Theanders i Lund.
Denna kärra köpte jag förra våren för 55000 med 16500 mil på mätaren.
All utrustning utom skinn och navi/TV....av servicechefen på Theanders!!!
Tom 18-tums M5 fällgar med nästan nya däck...och inte en endaste rostfläck!!!
Så jag tror nog 50 papp är ganska dyrt....men vad vet lilla jag???
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
...glömde säga att det satt vita blinkersglas på runt om....om det nu har någon betydelse?
Frassemannen, begbilar är dock helt klart dyrare norr som Sthlm. Men visst 50KSEK kanske är i mesta laget? Dock helt klart unikt med en e39 som endast rullat under 1500mil/år i snitt!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.